Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد در مصاحبه اختصاصی با یزدرسا:

حفظ سلامتی و حقوق شهروندی وظیفه شرعی است


آیت الله محمد رضا ناصری ابراز داشت: این مراقبت ها و رعایت نکات بهداشتی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه اثر گذار بوده و از واجبات دینی و وظیفه شرعی ماست.

آیت الله محمد رضا ناصری در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز؛ ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کادرپزشکی استان در مقابله با ویروس کرونا گفت: از همه عزیزانی که دراین مدت تلاش خود را برای کنترل این بیماری و درمان مبتلایان انجام داده اند تشکر می کنم.

 

حفظ سلامت خود و جامعه یک وظیفه شرعی است

امام جمعه یزد افزود: از مردم عزیز هم که در این مدت نهایت همکاری را با متولیان حوزه بهداشت و درمان داشته اند و با انجام دستورات پزشکی و بهداشتی در حفظ سلامت خود و جامعه که یک وظیفه شرعی است تلاش کرده اند سپاسگزارم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که حفظ سلامتی و حقوق شهروندی از واجبات و شرعیات است ابراز داشت: اگر در این زمینه مراقبت های لازم صورت نگیرد می تواند برای خانواده ها و جامعه مشکل ساز باشد بنابراین این مراقبت ها و رعایت نکات بهداشتی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه اثر گذار بوده و ازواجبات دینی و وظیفه شرعی ماست.

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماه پرخیر و برکت رجب و در پیش بودن ماه های شعبان و رمضان اظهار داشت: در این شب ها و روزها که ایام ویژه دعا و توکل به خداست از همه هم استان هایی عزیز می خواهم که برای سلامتی و شفای همه بیماران وبه ویژه بیماران این ویروس دست به دعا بردارند ضمن اینکه در کنار توسل و نیایش باید از وسائل ظاهری و مراقبت های لازم نیز استفاده کنند.

 

شهروندان از مسافرت های غیرضروری اجتناب کنند

وی تاکید کرد: کمک به دیگران،رعایت مسائل بهداشتی،صدقه دادن ،اجتناب از مسافرت های غیر ضروری از توصیه هایی است که انشالله با عمل به آن ها می توان از این بحران عبور کرد به ویژه در خصوص مسافرت ها اگرچه امر سختی برای مردم به حساب می آید اما رعایت آن برای اثربخشی اقدامات بهداشتی و درمانی و ریشه کن شدن این بیماری توسط متولیان حوزه  سلامت بسیار اثرگذار است.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به کنترل ویروس کرونا در یزد توسط کادر درمانی و بهداشتی استان اظهار داشت: الحمدالله  عدم افزایش میتلایان به این بیماری در یزد نشان از کنترل آن دارد اما امیدواریم با مراقبت و نظارت بر مبادی ورودی شهر،رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی مساجد و مراکز دینی و رعایت جهات ظاهری امر، از سرایت این بیماری در روزهای آتی نیز  به افراد و جامعه جلوگیری شده و با دعا و توسل ازدرگاه خدای متعال می خواهیم تا هر چه زودتر این شرایط ویژه را پشت سربگذاریم.

انتهای پیام/ح
 






آخرین اخبار آخرین اخبار