Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل بین‌الملل:

حمله‌ به قرارداد راهبردی ایران و چین بخاطر کینه‌ی دشمن نسبت به مردم ایران است


سیدرضا صدرالحسینی گفت: دشمن بخاطر کینه‌ای که نسبت به مردم ایران دارد نمی‌خواهد شاهد انعقاد قرادادی بین ایران و یکی از بزرگترین قدرت‌های دنیا باشد.

به گزارش یزدامروز؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: دو کشور ایران و چین از سال‌ها قبل روابط خوبی با هم داشته‌اند که این روابط بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافت.

وی با اشاره به همکاری چین با ایران در دوران جنگ تحمیلی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس کشور ما در تحریم شدید بود و اجازه خرید هیچ‌گونه تسلیحاتی نداشت، با این وجود همان زمان نیز چین بخشی از نیازهای تسلیحاتی ایران را تأمین می‌کرد، این در حالی است که دولت‌های غربی حتی تلاش می‌کردند داروهای مورد نیاز نیز وارد کشور نشود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بعد از پایان جنگ نیز چینی‌ها برای بازسازی خسارات ناشی از جنگ به ایران کمک کردند، اظهار داشت:  دولت‌های غربی برای محروم کردن ایران از حق مسلم خود در انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تلاش‌های زیادی کردند، با این وجود چین و روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و سازمان‌های مختلف بین‌المللی طبق معاهدات قانونی از حقوق مسلم مردم ایران دفاع کردند.

صدرالحسینی با اشاره به قرارداد 25 ساله ایران و چینی خاطرنشان کرد: امروز و با گذشت سال‌ها از روابط حسنه ایران و چین، دو کشور تصمیم گرفته‌اند قراردادی مهم و راهبردی را با هم منعقد کنند.

وی ادامه داد: اما این قرارداد مورد هجمه محافل سرمایه‌داری غرب، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین قرار گرفت و علیرغم وجود هیچ سند و متن قابل استنادی، شروع به موهوم‌گویی و دروغ‌پردازی علیه این قرارداد کرده‌اند.

صدرالحسینی با بیان اینکه حمله‌ها به این قرارداد برای تحریک اذهان مردم است عنوان کرد: مضحک جایی است که حتی وزیر خارجه دولت آمریکایی که بیشترین دشمنی را نسبت به مردم ایران روا داشته است، نسبت به این قرارداد موضع گرفته و برای ایران اظهار دلسوزی می‌کند!

وی تأکید کرد: اقتدار و نفود امروز جمهوری اسلامی در منطقه برکسی پوشیده نیست و همگان می‌دانند که ایران در حال تبدیل به یک نقش‌آفرین و بازیگر تعیین‌کننده در مناسبات بین‌المللی است، این در حالی است که چین نیز در حال تبدیل شدن به قطب اول اقتصادی جهان است؛ لذا در جنین شرایطی برنامه و قرداد میان‌مدت و بلندمدت بین دو کشور اقدامی راهبردی، منطقی و ضروری است.

صدرالحسینی تصریح کرد: بر همین اساس باید توجه داشت که در چنین شرایطی دشمن بخاطر کینه‌ای که نسبت به مردم ایران دارد نمی‌خواهد شاهد انعقاد چنین قرادادی بین ایران و یکی از بزرگترین قدرت‌های بین‌المللی و اقتصادی دنیا باشد به همین جهت برای حمله به این قرارداد از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار