Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس مجمع سلامت شهرستان یزد مطرح کرد

حوزه سلامت نیازمند؛ آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی


ترحمی گفت: حوزه سلامت، حوزه بگیر و ببند نیست، حوزه سلامت نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی از یک سو و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات از سوی دیگر است.

به گزارش یزدامروز؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد  در دومین مجمع سلامت شهرستان یزد بیان داشت: مهمترین بحثی که ما در حوزه سلامت داریم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. اگر در بستر فرهنگ سازی کار کرده و از کف جامعه شروع کنیم قطعاً تقاضایی برای فست فودها و دیگر خوراکی های مضر وجود نخواهد داشت.

احمد ترحمی بهابادی عنوان کرد: حوزه سلامت، حوزه بگیر و ببند نیست، حوزه سلامت نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی از یک سو و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات از سوی دیگر است.

رئیس مجمع سلامت شهرستان یزد عنوان کرد: تاکید ما توجه هر چه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر است. اینطور نباشد که مرکز شهر و استان از لحاظ خدمات بهداشتی و سلامت جامعه برخوردار تر باشند و توجه کمتری به منطقه حاشیه ای شود.

وی با اشاره به نگرانی ها در مورد وضعیت نانوایی های شهر یزد بان داشت: تمام هم و غم ما بحث ارتقاء خدمات است. در این راستا اگر سند بهبود کیفیت نان در راستای طرح تحول سلامت و طرح جامع سلامت استان تهیه شود، آمادگی داریم آن را اجرایی کنیم.

ترحمی تاکید کرد: در بحث سلامت و امنیت روانی جامعه ما هیچ مماشاتی با هیچ گروه، نهاد و دستگاهی نداریم. مشروط بر اینکه مرکز بهداشت و سایر دستگاه های مسئول با برنامه وارد کار شوند و نظارت جدی داشته باشند.

معاون استاندار یزد اظهار کرد: متاسفانه افراد و جریانات خاصی به دنبال این هستند که ناامیدی را در جامعه رواج بدهند و سلامت و تلاش جامعه در این راستا را زیر سوال برند. در این مورد هم باید مواظبت بشود که اگر ما آماری ارائه می دهیم هم معتبر باشد و هم باعث ایجاد ناامنی در جامعه نشود. البته این مساله نافی انجام وظیفه ما در بخش سلامت نیست بلکه باید به این سمت برویم که ناامیدی در جامعه ما رواج پیدا نکند.

وی با گلایه از پائین بودن برخی از شاخص های سلامت در یزد، تصریح کرد:  ما بیست و چهار سال است که در کنکور رتبه اول در کشور را داریم، چرا باید شاخص های سلامت در استان پایین باشد. باید در این زمینه کار کنیم تا همزمان با رشد تحصیلات آکادمیک و موفقیت‌های علمی شاخص های سلامت جامعه نیز رشد کند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار