Navigation Navigation

محتوا محتوا


خانه نمایش در یزد تاسیس و راه‌‌اندازی شود


نماینده فعالان حوزه نمایش استان یزد با اشاره به تخریب خانه نمایش استان یزد در سال ۸۵، گفت: خانه نمایش در یزد تاسیس و راه‌‌اندازی شود.

به گزارش یزد امــــروز،در نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با وزیر ارشاد جمعی از اصحاب فرهنگ استان یزد به بیان برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های حوزه فرهنگی و هنری استان یزد پرداختند.


حسین پیغمبری به عنوان نماینده فعالان حوزه نمایش استان  یزد با اشاره به تخریب خانه نمایش استان در سال 1385، اظهار داشت: هنرمندان حوزه نمایش استان یزد به دلیل تعدد آثار و خلاقیت در نوع تولید نمایش نیاز فراوان به امکانات، سالن‌های تخصصی اجرای نمایش در سطح استان یزد دارند.
وی راه‌اندازی و تأسیس خانه نمایش در استان یزد را از مهمترین و شاخص‌ترین درخواست‌های فعالان حوزه نمایش در استان یزد عنوان کرد.


ساماندهی اصحاب رسانه خواست اصلی فعالان این حوزه در یزد است
مسعود ارکان به عنوان نماینده خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد هم در این نشست با اشاره به ضرورت ساماندهی اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران آزاد و عکاسان خبری، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه ویژه خبرنگاران و اجرای طرح بیمه خبرنگاری برای خبرنگاران آزاد را از جمله مطالبات فعالان حوزه مطبوعات در استان یزد دانست.


نوید خاصی هم در این مراسم به نمایندگی از فعالان حوزه هنرهای تجسمی استان یزد، بیمه تأمین اجتماعی  و تکمیلی هنرمندان، ساماندهی وضعیت موسیقی، و اختصاص بودجه به منظور خرید کتاب ناشران استانی را به عنوان بخشی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد عنوان کرد.


برگزاری جشنواره و نمایشگاه هنرهای معاصر در استان یزد از دیگر مباحث مطرح شده از سوی اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد در نشست با وزیر ارشاد بود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه این وزارت‌خانه سعی بر ایجاد فضایی مناسب و مطلوب برای انجام فعالیت‌های مختلف رسانه‌ای، فرهنگی و هنری در سطح کشور دارد، اظهار داشت: سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ارشاد در دوره جدید در جهت حل و فصل مشکلات و تأمین فضاهای مورد نیاز برای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور است.

 

منبع:تسنیم






آخرین اخبار آخرین اخبار