Navigation Navigation

محتوا محتوا


خیابان‌های فرهنگ و هنر؛ تفسیر چهره معاصر و واقعی هر شهر است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر را اقدامی پسندیده دانسته و گفت: خیابان‌های فرهنگ و هنر امروز تفسیر چهره معاصر و واقعی هر شهر است

به گزارش یزدامروز، سید عباس صالحی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد، سال 1396 را به‌واسطه ثبت جهانی یزد، سالِ یزد دانست و گفت: سال 1397 در یزد با رویدادی ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر همراه شده است، ایجاد گذر فرهنگ و هنر، یکی از اقدامات و برنامه‌های برجسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور است و یزد آغازگر این اقدام سازنده است.

وی ادامه داد: ممکن است ازنظر برخی اقتصاد و سیاست را بتوان جدای از مردم اداره کرد ولی فرهنگ از مردم جدایی‌پذیر نیست، مردم نقش اصلی را در آفرینش، حفظ، اشاعه و معرفی فرهنگ دارند، با حضور مردم است که رویدادهای فرهنگی آغازشده، به حرکت درمی‌آیند و به سرانجام خود می‌رسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گذرهای فرهنگی را اشاعه دهنده فرهنگ و آفرینش‌های فرهنگی و هنری برشمرد و افزود: گذرهای فرهنگ و هنر با این رویکرد ایجادشده‌اند که مردم محصولاتی برآمده از هنر و فرهنگ را آفریده ارائه داده و مصرف کنند، فرهنگ و هنر ایرانی با مردم آغازشده و با مردم ادامه پیدا خواهد کرد.

صالحی بیان کرد: خیابان‌های فرهنگ و هنر امروز تفسیر چهره معاصر و واقعی هر شهر است، امروز شهرهای تنها به سرمایه‌های مادی و فنی نیازمند نبوده و سرمایه‌های فرهنگی نیز یکی از نیازهای بنیادین هر جامعه قلمداد می‌شود، با غنای فرهنگی است که اعتبار شهرها سنجیده شده و با حضور سرمایه فرهنگی، اقتصاد شهری بالندگی خود را می‌بیند.

وی سرمایه فرهنگی را از اهمیت بیشتری نسبت به سرمایه‌های فنی دانست و گفت: این سرمایه‌های فرهنگی هستند که می‌توانند سرمایه‌های فنی و مالی را به همراه داشته باشند چراکه تصویر هر جامعه و هر شهر را فرهنگ آن به نمایش می‌گذارد و این به‌خودی‌خود اهمیت اشاعه فرهنگ را برای جامعه نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور آغاز اجرای طرح گذرهای فرهنگ و هنر را اقدامی نیکو دانست و بیان کرد: شهر یزد همواره طلایه‌دار فرهنگ، ادب و علم در کشور بوده و آغاز این حرکت برجسته از یزد، رویدادی بسیار پسندیده است.

انتهای پیام/3404





آخرین اخبار آخرین اخبار