Navigation Navigation

محتوا محتوا

متکی در گرگان :

داعش برای مخدوش کردن چهره اسلام ایجاد شده است / آمریکا تمام مدل‎های مقابله خود را در پرونده هسته‎ای تجربه کرد


وزیر سابق امور خارجه کشور گفت : امریکایی ها تحریم ها و اذیت های خود را انجام داده اند و اگر عقلایی در نظام آنها وجود داشته باشند که به فکر منافع ملت خود هستند نباید گوش به صهیونیست‎های رسوا و عناصر خود فروخته بدهند.

 به گزارش یزدرسا به نقل از  گلستان ما، منوچهرمتکی وزیر سابق امور خارجه کشور در حاشیه هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر دوره حساسی را در منطقه داریم و باید مسائل منطقه را با حساسیت و هوشیاری دنبال کنیم، اظهارکرد: گروه تروریستی داعش با اهدافی همچون بدل انقلاب اسلامی بودن و خشن نشان دادن چهره اسلام ایجاد شده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: عملکرد این گروه تروریستی نشان میدهد که راه صهیونیست و امریکا را ادامه می دهد.

 

متکی در ادامه با تاکید بر اینکه وارونه نشان دادن چهره اسلام بدترین ضربه را به اسلام می زند، تصریح کرد: امریکای ها مدل‎های مختلف بدلی انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلف دنیا امتحان کردند تا به اهداف خود برسند ولی بازهم در این مسیر موفق نبودند.

 

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه بیداری اسلامی دوباره در جهان در حال شکل گیری است و وظائف ما را سنگین تر می کند، تصریح کرد: ما به عنوان الگو در بحث بیداری اسلامی نباید به دنبال کارهای شکلی و نمایشی باشیم و باید تجربیات خود را مکتوب کنیم و در اختیار دیگران قرار دهیم.

 

وی به سیاست های درست و تدبیر درست نظام در موضوع مهم هسته ای اشاره کردو گفت: باید از همه ظرفیت‎ها برای مذاکرات منطقی، فنی و قانونی مبتنی بر موازین و مقررات بین‎المللی استفاده کنیم.

 


متکی ضمن قدردانی ازکسانی که از تعیین حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‎ای دفاع می‎کنند، افزود: به عنوان حامیان نظام و انقلاب با مشت‎های گره کرده در برابر زیاده ‎خواهان و کسانی که فکر می‎کنند در یک گفت وگوی سیاسی می‎توانند خواسته‎های ناحق خود را بر ما تحمیل کنند ایستادگی می‎کنیم.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‎ها در طول مدت 12 سال گذشته تمام مدل‎های مقابله خود را در پرونده هسته‎ای تجربه کردند، تصریح کرد: آنها به وضوح به این نتیجه رسیدند که حق قانونی ایران تثبیت و نهادینه شده است چون زمانی که علمی با حضور هزاران اندیشمند ایجاد شود دیگر نمی توان آن علم را از آن ملت گرفت.

 

وزیر سابق امور خارجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: امریکایی ها تحریم ها و اذیت های خود را انجام داده اند و اگر عقلایی در نظام آنها وجود داشته باشند که به فکر منافع ملت خود هستند نباید گوش به صهیونیست‎های رسوا و عناصر خود فروخته بدهند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به مذاکرات انجام شده باید نگرانی ها از فعالیت های هسته ای ایران رفع شده باشد،افزود: بهترین راه مصالح منطقی بر اساس دو فاکتور روشن است ، تثبیت و به رسمیت شناختن حقوق ایران در غنی‎سازی و بومی‎سازی سوخت برای فعالیت‎های صلح آمیز هسته‎ای است.

 

انتهای پیام/ص
 






آخرین اخبار آخرین اخبار