Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده مردم یزد و اشکذر:

دولت باید سیاست مشخصی برای توزیع کالا داشته باشد


نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: مشکل اصلی دولت این است که سیاست واحد و مشخصی برای توزیع کالاهای اساسی ندارد و وظیفه هر وزارت خانه به طور دقیق مشخص نیست و ایجاد یک معاونت جدید باعث فربه تر شدن دولت می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در گفتگو با خبرنگار یزدامروز، در رابطه با ایجاد معاونت جدید بازرگانی در بدنه دولت، اظهار داشت: دولت به این نتیجه رسیده است که در سیستم واردات، نظارت و توزیع کالاهای اساسی و ارزاق مردم برای اینکه بتواند وضعیت فعلی را سامان دهد و توزیع درست و مناسبی داشته باشد به یک وزارتخانه جدید نیاز دارد تا بازرگانی داخلی را مدیریت کند.

سید ابوالفضل موسوی، افزود: یعنی دولت به این نتیجه رسیده است برای اینکه توزیع کالا و تولیدات داخلی مستقیم به دست مردم برسد و کمکی برای معیشت مردم باشد، این اتفاق در یک نهاد و سازمان مستقل و مجزا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اما نظر مجلس این است که دولت از ظرفیت و وزارت خانه های موجود خود استفاده کند به هرحال دولت یک مجموعه واحد است و می تواند با بخشنامه و دستورالعمل های مناسب، سازوکار مناسبی برای توزیع کالا ایجاد کند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مشکل اصلی دولت این است که سیاست واحد و مشخصی برای توزیع کالاهای اساسی ندارد و وظیفه هر وزارت خانه به طور دقیق مشخص نیست به عنوان مثال گوشت کالایی است که هم وزارت صمت و هم وزارت جهادکشاورزی برای تامین و واردات آن دخیل هستند یعنی برای واردات و توزیع آن هر دو درگیر هستند و در نهایت سیاست مشخصی برای آن وجود ندارد و به طریق مناسبی دست مردم نمی رسد.

وی اذعان داشت: نگاه مجلس این است که دولت سازوکار دقیقی برای توزیع کالا تنظیم کند چراکه ایجاد یک وزارت خانه جدید باعث بزرگ تر شدن و به دنبال آن تنبل تر شدن دولت می شود؛ اینکه دولت دوباره به دنبال ایجاد یک معاونت جدید است ذاتاً در تضاد با نظر مجلس است و به نوعی گسترش تشکیلات است که منجر به فربه تر شدن دولت می شود.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار