Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل مخابرات استان یزد:

سایت‌های بی‌تی‌اس برای شهروندان ضرری ندارند/بیش از 95درصد شهروندان در استان یزد به خدمات مخابراتی دسترسی دارند


وی در ارتباط با شایعات مرتبط با ضررهایی که آنتن‌ها بر روی سلامتی دارند، گفت: پرفسور صمیعی که از بهترین متخصصان مغز و اعصاب جهان هستند، به تازگی در مصاحبه‌ای ضرر این سایت‌های بی‌تی‌اس را رد کرده است.

به گزارش خبرنگار یزد امـــــــــروز، مدیرعامل مخابرات استان یزد صبح امــــــــــروز و به مناسبت هفته ارتباطات  با اصحاب رسانه استان یزد دیدارکرد.


مهدی مقوم با اشاره به شعار امسال روز جهانی مخابرات که مخابرات و فناوری اطلاعات محرک جامعه نامیده شده است ضریب نفوذ تلفن ثابت را یکی از شاخصه‌های مهم ارتباطی است دانست و گفت: متوسط کشوری ضریب نفوذ تلفن ثابت 38 درصد می باشد در حالی که  ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد 48 و 3 دهم درصد یوده  و رتبه سوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است .


وی تعداد تلفن های ثابت استان را 600هراز شماره برشمرد و گفت: البته از این تعداد 510 هزار شماره تلفن فعال هستند. 


مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با اعلام این خبر که در حال حاضر 150 مرکز تلفن شهری و روستایی در استان فعال  و به مشترکان سرویس می‌دهند تصریح کرد: در حوزه ارتباطات همراه و تلفن سیار، یک میلیون و 99 هزار شماره وجود دارد که از این تعداد، حدود 300 هزار شماره تلفن دائمی و مابقی تلفن‌های اعتباری است.


مهدی مقوم رتبه استان را در زمینه  ضریب نفوذ تلفن همراه  جزو رتبه‌های اول یا دوم کشور اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در یزد 103 و 6 دهم درصد است و این به معنی این است که  به ازای هر 100 نفر در استان یزد بیش از 103 تلفن همراه فعال است.

 

مقوم ادامه داد: در این عرصه متوسط کشور 81 و 16 دهم درصد است که ما نزدیک به 21 واحد از ضریب نفوذ کشوری بالاتر هستیم، علاوه بر اینکه 598 سایت بی‌تی‌اس در حوزه تلفن همراه پوشش شهرها و جاده‌های استان یزد را تامین می‌کند.

 

وی در ارتباط با شایعات مرتبط با ضررهایی که آنتن‌ها بر روی سلامتی دارند، گفت: پرفسور صمیعی که از بهترین متخصصان مغز و اعصاب جهان هستند، به تازگی در مصاحبه‌ای ضرر این سایت‌های بی‌تی‌اس را رد کرده است.


مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد خاطرنشان کرد: تمام جاده‌های اصلی و بخش زیادی از جاده‌های روستایی تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند.


مقوم با اعلام وجود 201 مرکز دیتا در استان سهم مراکز شهری را 78 مرکز و مراکز زوستایی را 123 مرکز عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود 133 هزار خط adsl  در یزد در حال فعالیت هستندو یک هزار و 23 شعبه بانک در استان نیز از طریق مخابرات دیتای فعال داشته  که تمام زیرساخت‌های این اقدام توسط شرکت مخابرات تامین شده است.


مدیر عامل شرکت مخابرات استان افزود: 530  اداراه کل به شبکه دولت متصل هستند و بیشترین خدمات اداری‌ نیز از طریق این شبکه  ارسال می‌شود.

 

مقوم کابل کشی سه هزار و 700 کیلومتر فیبر نوری در استان را در حوزه سیستم‌های انتقال مجموعه حائز اهمیت دانست و گفت: بخش قابل توجهی از ارتباطات تلفن ثابت، خدمات ثابت و تلفن همراه توسط فیبر انتقال داده می‌شود.


وی از فعالیت 66 دفتر پیشخوان دولت و 114 دفتر آی‌سی‌تی روستایی در استان خبر داد و افزود: در این دفاتر خدمات دستگاه‌های مختلف از جمله مخابرات، پست و پست بانک عرضه می‌شود.


مقوم در ادامه به ارائه آمار میزان دسترسی مردم استان به خدمات مخابراتی پرداخت و گفت:  به طور کلی نزدیک به 99 درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن خانگی، 95 و 5 دهم درصد دسترسی به تلفن همراه و 96 درصد دسترسی به خدمات دیتا را دارند.

 

وی با بیان این مطلب که مخابرات یزد برای اجرای  پروژه‌ها با کمبوده شدید اعتبار مواجه بوده، عنوان کرد: با همه این محدودیت ها در سال 93، 156 پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 30 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همچنین از بهره برداری  54 پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 5 میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت:  اجرای 20 کیلومتر کابل مسی، تاسیس 26 سایت نسل سوم، تاسیس و توسعه تجهیزات اینترنت به میزان 5 هزار و 860 پورت و نصب سیستم‌های دیتا و افزایش ظرفیت سیستم‌های انتقال از جمله این طرح‌ها است.


مقوم همچنین ادامه داد: بیش از 90 درصد واحدهای مسکن مهر الان تلفن ثابت، اینترنت و خدمات تلفن همراه را دارند و واحدهایی که دریافت نکردند هم جزو اولویت اصلی مخابرات هستند.


وی درخصوص هزینه های تلفن ثابت و سیار هم گفت: هزینه تماس ثابت به ثابت در سطح استان یزد دقیقه‌ای 3 تومان بر مبنای ثانیه، هزینه ثابت به ثابت خارج از استان یزد دقیقه‌ای 33 تومان بر مبنای ثانیه، تلفن همراه دائمی به همراه دقیقه‌ای 57 تومان و اعتباری دقیقه‌ای67 تومان است.


مقوم همچنین هزینه تلفن ثابت به همراه و همراه به ثابت را 57 تومان اعلام کرد و به شهروندان توصیه کرد برای تماس با خارج استان از تلفن ثابت به ثابت استفاده کنند.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار