Navigation Navigation

محتوا محتوا

شناسایی و انهدام باند حرفه ای زمین خواری در یزد

سربازان گمنام امام زمان (عج)،سد راه زمین خواران شدند


رییس کل دادگستری یزد از شناسایی و انهدام باند بزرگ زمین خواری در این استان خبر داد .

به گزارش یزد امــــــروز از روابط عمومی دادگستری یزد که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت محمد رضا حبیبی گفت: با اقدامات سریع و به موقع مجموعه قضایی و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و مأموران پلیس آگاهی یزد این باند شناسایی و منهدم شد.

 

وی ادامه داد: این باند افزون بر 50 قطعه زمین به ارزش تقریبی 30 میلیارد ریال را تصرف و با عناوین مختلف به فروش رسانده اند.

 

این مسوول اظهار داشت: تعدادی از اعضای باند اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان هستند و تعدادی نیز با قرار وثیقه تا تکمیل مراحل تحقیق آزاد شده اند .

 

حبیبی اضافه کرد: تعدادی از اعضای این پرونده نیز تحت تعقیب قرار دارند و شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

 

وی گفت: تعدادی از افراد سودجو با آلوده کردن تعدادی از کارکنان شرکت های طرف قرارداد با ادارات راه و شهر سازی و پرداخت رشوه اطلاعاتی راجع به زمین های موات می گرفتند.

 

وی افزود: بعد با بستگان خود قولنامه های سوری و جعلی تنظیم و در مرحله بعد با همکاری تعداد معدودی از بنگاه های املاک و دفاتر اسناد رسمی به استناد آن قولنامه های سوری و جعلی وکالت رسمی فروش تنظیم و با قیمت های بخس به دیگران می فروختند.

 

رییس کل دادگستری یزد با بیان این نکته که همواره بین اقدامات عمرانی و آبادانی دولت و شهرداری ها و زمین خواری ارتباط مستقیم وجود دارد گفت: اقدامات عمرانی مناطق شهری و روستایی به علت افزایش ارزش افزوده زمین طمع زمین خواران را افزایش می دهد و معمولا در این مکان ها امکان زمین خواری و سوء استفاده بیشتر است.

 

حبیبی گفت: عده ای به بهانه راه اندازی یک شرکت و با طرح صنعتی و یا تولیدی اقدام به اخذ زمین های بزرگ و چند هکتاری با مجوز های رسمی می کنند.

 

وی افزود: پس از تحویل گرفتن زمین سعی می کنند با تغییر کاربری، زمین را خرد کرده و به فروش برسانند که این روش نیز یک اقدام غیر قانونی است و باید زمین هایی که طرح های آنها اجرا نشده است به بیت المال برگردانده شود.

 

استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.



آخرین اخبار آخرین اخبار