Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل سیاسی استان:

سوء استفاده از نام امام، دلیل تحریف شخصیت امام خمینی(ره)/برخی با غرض سعی در نسبت دادن هر چیزی به امام هستند


کارشناس مسائل مسائل سیاسی استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: سوء استفاده از نام امام دلیل تحریف شخصیت بزرگی چون امام خمینی(ره) است.

به گزارش یزد امـــــروز؛  کارشناس مسائل سیاسی استان در مصاحبه با عصر سیاست با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: مطالبی که مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی بر آن تاکید کردند یک مقدمه 5 بندی و یک سری اصول هفتگانه را دربرمی گیرد.

دکتر اکبر غفوری افزود: مقام معظم رهبری در سخنان مقدمه ای خود بر 5 نکته تاکید کردند که عبارتند از:

1- مباحث مهدویت و اعتقاد به منجی عالم بشریت

2- در خصوص راه امام و اینکه ملت ایران باید اصول و منش امام را بشناسد و جلو تحریف امام و اندیشه های امام را بگیرد زیرا اگر این اندیشه ها تحریف شوند ملت ایران ضرر خواهد کرد و راه مستقیم ملت ایران منحرف خواهد شد.

3- منظومه کلامی و فکری امام شامل مشخصات کامل یک مکتب فکری،اجتماعی و سیاسی است که بر اساس نگاه توحیدی ایشان نظم یافته است.

4- شخصیت اصلی امام در واقع تحقق عینی آیه«وجاهدو فی الله حق جهاده»است.

5- امام دو کار بزرگ و بی سابقه  در تاریخ کشور ایران محقق کردند الف: برانداختن بنای سلطنت موروثی پهلوی که براساس ظلم و عدم عقلانیت استوار شده بود و ب: ایجاد یک حکومت و نظام بر اساس اسلام ناب محمدی

 

این کارشناس مسائل انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش برای شناساندن اصول امام برای جلوگیری از تحریف مغرضانه برخی افراد گفت: رهبری از خطراتی که می تواند ناشی از تحریف شخصیت امام به وجود آید را متذکر شدند و فرمودند که نباید امام به عنوان یک شخصیت مغتنم تاریخی مورد توجه قرار گیرد که این نگاه غلط است بلکه امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ و سرنوشت خود را متحول نمود.

 

این استاد دانشگاه یزد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از مسئولان، صاحب نظران انقلاب، شاگردان قدیمی امام و علاقه مندان به راه امام درخواست کردند برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام دست به کار شوند و با تبیین اندیشه های امام جلو دسیسه تحریف کنندگان را بگیرند.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد در ادامه بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریف شخصیت و اندیشه های امام منحصر به اکنون نیست و دردوران حیات امام خمینی نیز عده ای در صدد تحریف و تفسیر به رأی شخصیت و اندیشه های امام بودند که این روند ادامه دارد و برخی با غرض سعی در نسبت دادن هر چیزی به امام هستند که خود می پسندد. رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام 7 اصل مهم در اندیشه های امام را بیان کردند و از بقیه خواستند دیگر اصل را استخراج و تبیین کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی استان اظهار داشت: این اصول 7گانه ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند: در واقع سیره عملی امام خمینی طی 10 سال ولایت بر کشور است گه این اصول عبارتند از:

1-اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی که در این راستا مثال هایی از اسلام آمریکایی را مطرح کردند که اسلام آخوندهای درباری، اسلام داعشی،  اسلام بی تفاوت در برابر جنایات صهیونیست ها و اسلام چشم دوخته به قدرت های بزرگ از این جمله اند که همگی مردود و از اصل اسلام به دور اند. که رهبر معظم انقلاب راه دوری از این اسلام انحرافی را پرهیز از اسلام تحجر و سکولار دانستند.

2- اعتماد به تحقق وعده الهی وبی اعتمادی به قدرت های مستکبر زورگو یکی دیگر از ویژگی های اصلی امام بود که امام همانطور که رهبر انقلاب فرمودند از بن دندان با استکبار مخالف بود.

3-اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی یکی دیگر از شاخصه های شخصیت امام بود

4-امام خمینی ره در مسائل داخلی طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود و از نابرابری اقتصادی به شدت بیزار بود و در همین راستا اشرافیت با همه وجوهش را نفی می کرد و طرفدار منش کوخ نشینان بود.

5-در بعد خارجی ، امام صریحا در جبهه مخالف مستکبران و زورگویان بین المللی قرار داشت و در خصوص آن ها هیچ ملاحظه ای نمی کرد و در همین چارچوب واژه عجیب و معنادار شیطان بزرگ را برای مستکبری چون آمریکا به کاربرد.

6- مسئله استقلال و نفی سلطه پذیری که امام با نگاه عمیق خود آزادی را از نگاه تنگ فالب خود خارج کرد و آن را در مقیاس یک ملت بازتعریف کرد.

7- وحدت و لزوم توجه به آن و شناخت و آگاهی ملت به توطئه های تفرقه افکن دشمن و مقابله با آن ها

این کارشناس برجسته مسائل انقلاب اسلامی در خصوص علت طرح این موضوعات اساسی در بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: نیک مشخص است که مواردی را که ایشان مطرح کردند اکنون در جامعه وجود دارد و عده ای قصد دارند در راستای نیات خود شخصیت امام را مصادره به مطلوب کنند  تا از این تحریف ها خود را در جامعه مطرح و حوائج سیاسی خود را مطرح کنند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد تصریح کرد: برخی هر موضوعی که خود می پسندند را به  امام نسبت می دهند تا با استفاده از حرمت و احترام امام در دل مردم ایران برای خود کسب وجهه کنند.

این پژوهشگر عرصه تحولات سیاسی در پایان افزود: سوء استفاده از نام امام دلیل تحریف شخصیت بزرگی چون امام خمینی(ره) است.






آخرین اخبار آخرین اخبار