Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

سیاست دولت در حوزه مسکن بازآفرینی شهری است/ نوید رونق بازار مسکن در نیمه دوم امسال


مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: امیدواریم موتور رونق مسکن روشن شود که البته باز هم معتقدیم باید تأکید بر بافت‌های فرسوده و بارآفرینی شهری باشد.

به گزارش یزدامروز، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در رابطه با اوضاع بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار یزدآوا گفت: در چند سال اخیر رکود مسکن را شاهد بوده‌ایم، البته دولت هم برای مسکن برنامه‌هایی دارد که اعلام شده است.

محمدرضا نقصان‌محمدی اظهار داشت: رویکردی که در حال حاضر در رابطه با مسکن وجود دارد این است که ایجاد مسکن جدید خیلی مطرح نیست بلکه بیشتر اقدامات ناظر به بازآفرینی مسکن در محدوده‌های حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده است.

وی اضافه کرد: جمعیت در بافت‌های هدف نزدیک به 30 درصد و در بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده حدود 20 درصد است. در حال حاضر تأکید بر سیاست بازآفرینی شهری در حوزه مسکن و بهبود وضعیت مسکن است.

وی با اشاره به اینکه در اوضاع کنونی مهاجرت از روستاها به شهر خیلی کم صورت می‌گیرد، گفت: در شرایط فعلی جایگزینی روستایی به شهری به ندرت داریم. مهاجرت به شهرها تقریبا هر مقدار که قرار بود رخ دهد، صورت گرفته و در این سال‌ها دیگر شاهد چنین پدیده‌ای نیستیم و رشد جمعیت آنچنانی نیز نداریم که بخواهیم پاسخگوی آن‌ها باشیم. مجموعه این عوامل موجب شده که نیاز به رویکردی جدید نسبت به مسکن باشد که بازآفرینی شهری است.

وی در ارتباط با وام مسکن هم گفت: وام مسکن اولی‌ها در دستور کار دولت است و باتوجه به اصلاحی که در سود بانکی و نحوه سپرده‌گذاری صورت گرفته، امیدوار می‌رود وام مسکن مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد. البته بازهم تأکید بر بازآفرینی شهری و تجدید بافت‌های فرسوده است.

نقصان‌محمدی مسکن اجتماعی را از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: مسکن اجتماعی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و ما در استان یزد هم در حال پیگیری آن هستیم؛ که البته اقدامات اولیه انجام شده و امیدواریم بتوانیم به زودی آن را آغاز کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: امیدواریم موتور رونق مسکن روشن شود که البته باز هم معتقدیم باید تأکید بر بافت‌های فرسوده و بارآفرینی شهری باشد. با توجه به برنامه‌هایی که برای بخش مسکن وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود در نیم‌سال دوم امسال شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

وی در رابطه با مدارکی که بانک مسکن برای ارائه وام مسکن دریافت می‌کند، هم گفت: دولت به دنبال ایجاد تمهیداتی برای سنددار کردن املاک است تا بدین‌شکل تسهیلات راحت‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد. البته در این مسیر مشارکت و همراهی خود مردم نیز بسیار قابل اهمیت است. البته هنوز دستورالعمل سند دار کردن املاک، ابلاغ نشده اما در دستور کار دولت قرار دارد و ما منتظر ابلاغ آن هستیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار