Navigation Navigation

محتوا محتوا

صبح امروز:

شاخص کیفی هوای شهر یزد در وضعیت ناسالم قرار گرفت


کارشناس پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: شاخص کیفی هوای شهر یزد ساعت 11 امروز برای افراد حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

سید مصطفی میرزاده در گفتگو با خبرنگار یزدامروز در خصوص وضعیت هوا گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی وارد استان یزد شده و چون از بارش خبری نبوده است این سامانه همراه با وزش باد شدید بوده که منجر به تولید گرد و غبار شده است.

وی افزود: این وضعیت سبب شد تا شاخص کیفی هوای شهر یزد ساعت 11 امروز برای افراد حساس در وضعیت ناسالم قرار گیرد.

کارشناس پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست یزد اظهار داشت: در شهرستان های استان این شاخص در وضعیت سالم قرار داشته ولی در پاره ای از ساعات تغییراتی داشته که میزان شاخص را عوض کرده است که این موضوع به اطلاع شهروندان می رسد.

میرزاده از پایداری این سامانه خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی این سامانه تا فردا ادامه خواهد داشت منتهی وضعیت شاخص کیفی هوا بستگی به پایداری سامانه دارد، لذا به گروههای حساس بویژه سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی توصیه می شود که از تردد غیر ضروری جلوگیری کنند.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان استان می توانند اپلیکیشن سامانه پایش کیفی هوای کشور را دانلود و بر روی گوشی های خود نصب کرده و بصورت لحظه ای وضعیت کیفی هوا را برای هر شهرستان ملاحظه کنند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار