Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اداره ثبت‌احوال بافق عنوان کرد

صدور اولین سجل استان یزد به نام یک شهروند بافقی +تصاویر


رئیس اداره ثبت‌احوال بافق گفت: اداره ثبت‌ احوال یزد در سال 1307 تأسیس و اولین سجل آن به نام یک بافقی ثبت شد.

به گزارش یزدامروز، محمود کریمیان رئیس اداره ثبت‌احوال بافق به مناسبت سالروز تأسیس ثبت‌احوال در گفتگو با خبرنگار بافق خبر، گفت: اداره ثبت‌احوال استان یزد در تاریخ 26 فروردین 1307 کار خود را با 14 شعبه آغاز کرد و اولین سند سجلی (حوزه 9 یزد) به نام محمد بافقی زاده صادر شد.

وی در ادامه افزود: وظایف اصلی ثبت‌احوال ثبت ازدواج و طلاق، ثبت ولادت و وفات، جمع‌آوری و انتشار آمار، ثبت مهاجرت و آدرس محل زندگی و کار و جدیدترین وظیفه‌ای که برای این سازمان تعریف‌شده صدور کارت هوشمند ملی است. در ایران 60 میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند و تاکنون 30 میلیون نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند و سهم بافق از افراد دریافت‌کننده این کارت تا به امروز بالغ‌بر 5 هزار نفر است.

رئیس اداره ثبت‌احوال بافق به آمار تولد و وفات در شهرستان اشاره وبیان داشت: در 9 ماه سال جاری 820 نوزاد متولد که نسبت به مشابه سال گذشته 3/87 درصد کاهش داشته است همچنین در سال 1396 تعداد متولدین در شهرستان 140 نفر و در سال گذشته نیز 110 نفر فوتی داشتیم که افزایش 27/27 درصد داشته است. با توجه به وجود صنایع معدنی و جوار معدنی شهرستان بافق یک شهر مهاجرپذیر است که بیشترین ثبت ولادت در خارج از مهلت قانونی مربوط به این قشر است که اکثریت آن‌ها از استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان هستند.

کریمیان اظهار داشت: در سال 1395 تعداد 273 فقره ازدواج و در نه‌ماهه سال جاری 221 فقره به ثبت رسیده که در این زمینه نیز کاهش 12/65 درصد داشته‌ایم. در استان یزد روزانه 21 ازدواج و 5 مورد نیز طلاق ثبت می‎شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در رابطه با فراوانی نام در سال جاری از جنس مذکر امیرعلی، حسین، علی، امیرحسین و امیرعباس و در جنس مؤنث نیز فاطمه، حلما، یسنا، زینب و فاطمه زهرا ثبت‌شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال بافق گذری به آمار جمعیتی بافق انداخت و افزود: جمعیت شهر بافق بر اساس آخرین سرشماری در سال 1395 ،50  هزار و 845  نفر است که در کل شهرستان 25  هزار و 894 نفر مرد و 24 هزار و 996  نفر زن هستند که این آمار حاکی از این است که ما 4/47 درصد از جمعیت استان یزد را داریم که 81 درصد آن جمعیت شهری و 19 درصد جمعیت روستایی است.

کریمیان در پایان از زحمات و خدمات محمد زاده رحمانی فرماندار بافق که درزمینهٔ اتصال سیستم‌های این اداره به شبکه فیبر نوری تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار