Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس محیط زیست در یزد:

صنایع پرآبخواه؛‌ ارثیه سیاست‌های اشتباه استان یزد است


سلیمانی زاده گفت: صنایعی که در استان وجود دارد مثل کاشی، فولاد و غیره از صنایع پر آبخواه هستند که می‌توان گفت سیاست‌های اشتباهی بوده که درگذشته اتفاق افتاده است.

به گزارش یزدامروز؛ دامون سلیمانی زاده کارشناس محیط ‌زیست یزد در مصاحبه با یزد رسا، با اشاره به اینکه در کشور آلودگی‌ها به دو صورت است اظهار کرد: آلودگی‌ها به‌صورت طبیعی یا مصنوعی می‌باشند منشأ آلودگی‌های طبیعی گردوغبار طوفان و غیره است و در آلودگی‌های مصنوعی دو حالت وجود دارد آلودگی‌هایی که منشأ آن صنعت و کارخانه‌ها هستند آلودگی ثابت و آلودگی‌هایی که از وسایل نقلیه منشأ می‌گیرد آلودگی سیارمی باشند.

وی افزود: طی بررسی‌ها انجام‌شده بیشترین آلودگی که در استان یزد وجود دارد آلودگی طبیعی می‌باشند و آلودگی‌های مصنوعی هم در آلودگی شهر بی‌تأثیر نمی‌باشند.

سلیمانی زاده در ادامه گفت: آلودگی در استان یزد براثر ذرات معلقی است که در هوا وجود دارد که این امر باعث شده است که در شهر یزد، میبد، اردکان، مهریز بافق ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا احداث شود و به‌صورت لحظه‌ای میزان آلودگی هوا مورد ارزیابی قرارگیرد.

وی با اشاره به باد غالبی که از سمت شمال غرب به سمت جنوب شرق دراستان می‌وزد گفت: متأسفانه در مسیر باد شکل‌گیری چندین شهرک صنعتی و صنایع بزرگ مثل فولاد، کاشی می‌باشد که این باد که به سمت استان یزد می وزد آلودگی صنایع هم به همراه خود وارد استان می‌کند.

وی در آخر خاطرنشان کرد: صنایعی که در استان وجود دارد مثل کاشی، فولاد و غیره از صنایع پر آبخواه هستند که می‌توان گفت سیاست‌های اشتباهی بوده که درگذشته اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار