Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد

ضرورت ایجاد تصفیه خانه های محلی فاضلاب در یزد/سهم شهرداری از پساب مشخص شود


سفید بر ساخت تصفیه خانه های محلی تاکید کرد و گفت: بایددر مناطق مختلف شهر تصفیه خانه بسازیم و پساب آن را نیز در همان منطقه استفاده کنیم که این کار از نظر هزینه ها نیز صرفه جویی قابل توجهی را به همراه دارد.

به گزارش یزدامروز؛ رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مصاحبه با یزدآوا؛ در خصوص برنامه های شورا برای همراهی در زمینه اجرای طرح فاضلاب شهری گفت: همکاری خوبی بین شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان و شهرداری یزد وجود دارد و با توجه به محدودیت های آبی در استان و شهر یزد هر چه بتوانیم از آب شهری و چاه های آب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکینم مناسب تر است به همین جهت شورا تاکید دارد تا از آب های غیرشرب و پساب ها برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده شود.

غلامعلی سفید اضافه کرد: به دلیل نیاز مبرم شهر به فضای سبز ناچاریم برای توسعه آن از آب شرب چاه ها استفاده کنیم و با توجه به اینکه آب شرب چاه ها برای تامین آب استان مورد نیاز است اجرای طرح فاضلاب شهر یزد ضروری است اما نکته قابل توجه این است که برای آبیاری فضای سبز شهر نیز باید با توجه به محدودیت هایی که بیان شد ساز وکاری اتخاذ شود که شهرداری بتواند از پساب فاضلاب  برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده کند.

سفید تاکید کرد: مردم بابت« تبصره 3» که  براي توسعه طرح هاي فاضلاب و بازسازي شبكه هاي آب شهري و تاسيسات آن است پول پرداخت می کنند بنابراین این حق مردم و شهر است که از پساب در جهت توسعه فضای سبز استفاده کنند و شهرداری دراین زمینه وظیفه داشته و نماینده مردم به حساب می آید.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه در طرح مذکور حق استفاده از پساب فاضلاب به شرکت سرمایه گذار واگذار شده و متقاضیان استفاده از پساب ها باید برای خرید آن هزینه کنند می توان گفت شهرداری این پول را به نوعی پرداخت کرده و باید دراین طرح سهم  استفاده شهرداری از پساب در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر یزد خاطر نشان کرد: شورا با تمام توان آماده همکاری  برای اجرای این طرح است اما باید سهم شهرداری نه به خاطر خودش بلکه  به خاطر مردم لحاظ شود وتصمیم گیری استفاده از پساب فاضلاب در دست دولت باشد و اگر قرار است شهرداری مازاد بر پول مردم ،سرمایه گذاری کند باید سهم بیشتری از پساب ها داشته باشد.

سفید تصریح کرد: موارد مذکور باید در طرح دیده شود و شهرداری هم درجهت آماده سازی شهر برای اجرای عملیات شبکه فاضلاب همکاری لازم را صورت خواهد داد.

وی در پایان بر ساخت تصفیه خانه های محلی تاکید کرد و گفت: باید درزمینه تصفیه  خانه ها مانند شهر مشهد عمل کنیم پس بهتراست به جای اینکه یک تصفیه خانه بزرگ در یک منطقه بسازیم و پساب ها را به آن جا منتقل و سپس دوباره به شهر بازگردانیم در مناطق مختلف شهر تصفیه خانه بسازیم و پساب آن را نیز در همان منطقه استفاده کنیم که این کار از نظر هزینه ها نیز صرفه جویی قابل توجهی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار