Navigation Navigation

محتوا محتوا

توزیع سبد کالا؛

طرح همای رحمت بین نیازمندان میبدی اجرا شد


ربیس جمعیت هلال احمر میبد با اشاره به اجرای طرح همای رحمت گفت : این طرح به تاسی از سیره حسنه امیرمومنان علی (ع) هرساله در ماه مبارک رمضان توسط اعضای این جمعیت اجرا می شود.

به گزارش یزدامـــــروز،کمال بنا افزود : بر اساس این طرح 50 سبد کالا شامل مواد خوراکی و بهداشتی به ارزش یک میلیون و یکصد هزار ریال در مرحله اول بسته بندی و در میان نیازمندان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه این دومین مرحله از سبد کالا است که از سوی جمعیت هلال احمر این شهرستان جمع آوری ،بسته بندی و در مرحله توزیع قرار گرفته است ، اظهار کرد : در این مرحله هم یکصد سبدکالایی به ارزش یک میلیون ریال به ازای هر سبد کالا از سوی جمعیت داوطلب هلال احمر میبد جمع آوری و بسته بندی شده است که دو روز آینده بین نیازمندان توزیع می شود .

این مسوول ، هدف از این طرح را اشاعه نوعدوستی و همگرایی در بین افراد جامعه خواند و افزود : در مجموع مستمندان و نیازمندان آبرومند و آنهایی که معمولا از نظر تمکن مالی وضعیت خوبی ندارند توسط داوطلبان در محلات شناسایی می شوند و بدون اینکه مراجعه کنند سبدکالا در منزل به آنها تحویل می شود.

بنا خاطرنشان کرد : اعضای جمعیت هلال احمر میبد در سه گروه داوطلبان ، جوانان و امدادگران فعالیت دارند که داوطلبان بیشتر در مسائل عام المنفعه و بشر دوستانه کار می کنند و به نوعی یاری گر و امدادگر و همکار جمعیت هستند.

رییس جمعیت هلال احمر میبد افزود : امداد گران در مسائل امدادی و حوادث غیر مترقبه فعالیت دارند و در مواقع عادی هم در پست امداد و نجات جاده ای بصورت 24ساعته کشیک می دهند و به کسانی که به نوعی دچار حادثه می شوند کمک رسانی می کنند.

بنا خاطرنشان کرد : جوانان هم بیشتر در مسائل آموزش های عمومی و تخصصی شرکت دارند تا برای انجام کمک های داوطلبانه امدادگری و کمک رسانی مهارت های لازم را کسب کنند.

در مجموع 6 هزار نفر در سه گروه داوطلبان ، امدادگران و جوانان در جمعیت هلال احمر شهرستان میبد عضویت دارند .

فرماندار میبد نیز در بازدید از اجرای این طرح ضمن قدردانی از داوطلبان جمعیت هلال احمر در جمع آوری این بسته های غذایی در رفع مشکل نیازمندان گفت : ماه مبارک رمضان بهار قرآن است که به برکت این ماه همه اغنیا و فقرا در سر سفره الهی در کنار هم از نعمت های آن بهره مند می شوند.

حسین فلاح افزود : هرچند میبد جزو شهرهای فرهنگی و دینی است که به لحاظ برخورداری اقتصادی و وجود خیرین و موسسات خیریه ،کمک های قابل توجهی به فقرا و نیازمندان می شود ، اما هستند خانواده های آبرومندی که به علت شان خانوادگی به نهادهای حمایتی و موسسات خیریه مراجعه ندارند اما نیازمند واقعی هستند که باید شناسایی و مورد تکریم قرار گیرند.

شهرستان میبد با 95 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شمال یزد واقع ا ست.

 

منبع:ایرنا






آخرین اخبار آخرین اخبار