Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد:

عنوان حسینیه ایران را با هیچ اسم دیگری عوض نمی‌کنیم


نماینده ولی فقیه در یزد با بیان این که عظمت، سنت‌ها و کرامت یزد که به‌عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود باید حفظ شود افزود: باید از ترویج مظاهر غربی و برخی امور فرهنگی که با وضعیت جامعه به‌خصوص در دیاری مثل یزد مغایرت دارد مقابله کرد.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت: تاریخ کشور حاکی از آن است که غرب و آمریکا هرگز به فکر کمک به مردم ایران نبوده و همواره دنبال ضربه به استقلال فکری و آزادی مردم و چپاول سرمایه‌های کشور بودند و از این روغیرقابل اطمینان بودن آن‌ها در مسائل مختلف ثابت‌شده است.

امام‌جمعه یزد کوتاه شدن دست استکبار از کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: غرب همواره به دنبال رخنه در کشور بوده و هست و همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان باید نسبت به توطئه‌های آن‌ها هوشیار باشند.

ناصری با بیان این که پیروی از غربی‌ها در عرصه‌های مختلف هیچ دستاورد و عاقبتی نخواهد داشت تصریح کرد: غربی ها فقط به فکر توطئه و ضربه به کشور و تأمین منافع خود هستند و خانواده‌ها و جوانان باید نسبت به این مهم آگاه باشند.

وی فروپاشی نظام، تسلیم کردن ایران و تبدیل آن به کشوری مثل عربستان و تنش‌آفرینی در داخل و خارج علیه کشور را سه راهبرد اصلی غرب در برابر ایران دانست و اظهار داشت: به فرموده امام راحل عظیم‌الشأن غرب و استکبار با دین مردم، استقلال و آزادی کشور و تعالی و پیشرفت ایران مشکل‌دارند و نمی‌توانند ایرانی مستقل، ظلم‌ستیز و اسلامی را تحمل کنند.

ناصری افزود:  به برکت هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مقاومت‌های مردم و لطف خدای متعال شاهد بالندگی در هر سه موضوعی هستیم که آنها به عنوان ایده دنبال اجرایی کردن آن هستند.

وی با بیان اینکه دشمن با اعمال فشارهای اقتصادی به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود در ایران است ادامه داد: مردم فهیم ایران امروزه نسبت به توطئه‌های دشمنان علیه آنها به یک آگاهی کامل رسیده‌اند و می‌دانند که در مقابل آنها به چه شکلی باید رفتار کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته یزد بر ضرورت تداوم حرکت‌های خوب جوانان انقلابی و نخبگان برای خودکفایی و تعالی کشور  تاکید کرده و اظهار داشت: : بارها متذکر شده‌ام که با توانایی‌های بی‌نظیری که در کشور داریم و با اعتمادبه‌نفس می‌توانیم در عرصه‌های مختلف خود را از بیگانگان بی‌نیاز کنیم.

ناصری در ادامه به اقدامات رضاشاه و توطئه‌های استکبار برای کشف حجاب و ایستادگی علماء و اقشار مختلف مردم و شهادت جمعی از آن‌ها در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و عنوان کرد: حجاب عظمت زن است و او را مصون نگه می‌دارد. بانوان اسلامی با حجابشان مصونیت و عظمت دارند و می‌توانند بیشتر خدمت کنند و درس بخوانند و با خدا و دین و تعهد و تخصص خود فعالیت داشته باشند.

وی در خصوص جایگاه زن در غرب گفت: غرب به زنان به‌عنوان یک کالا نگاه می‌کنند وزنان را برده‌ای می‌خواهند تا به شهوات خود پاسخ دهند و هیچ ارزشی برای آن‌ها قائل نیستند و برای امیال نفسانی خود بی‌حجابی و بی‌حیائی را ترویج می‌کنند؛ در غرب تنها شعار حمایت از حقوق زنان سر داده می شود که این شعار هم مانند شعار حمایت از حقوق بشر است

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان این که عظمت، سنت‌ها و کرامت یزد که به‌عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود باید حفظ شود افزود: غرب و بدخواهان کشور برای تغییر سبک زندگی و ارزش‌های جامعه تلاش می کنند اما باید از ترویج مظاهر غربی و برخی امور فرهنگی که با وضعیت جامعه به‌خصوص در دیاری مثل یزد مغایرت دارد مقابله کرد.

ناصری عنوان حسینیه ایران را افتخاری گران‌بها برای یزد دانست و افزود: این عنوان ارزشمند را با عنوان و اسم دیگر عوض نمی‌کنیم و حفظ ارزش‌ها و اخلاق و فرهنگ اسلامی این دیار نیز باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ق






آخرین اخبار آخرین اخبار