Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد:

عید فطر؛عید شکر گذاری توفیق بندگی یک‌ماهه/غنی شدن خانواده های نیازمند؛ از برکات مادی عید فطراست


ابویی؛ عید فطر را عید شکر گذاری توفیق بندگی یک‌ماهه دانست و گفت: این عید هم دارای برکات معنوی است و هم برکات مادی به این‌گونه که مردم در کنار یک ماه مبارزه با نفس، اقدام به کمک مالی و انجام‌وظیفه شرعی به‌صورت پرداخت فطریه کرده و برکت مادی این عید به‌نوعی بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند و غنی شدن آن ها از وجوه نقد و آذوقه‌ای است که از جانب روزه‌داران صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد در گفتگو با یزدامروز؛ ماه مبارک رمضان را مهمانی الهی برشمرد که در آن بهترین آمال بشر یعنی سعادت حقیقی و نهائی انسان تأمین‌شده و با اتمام آن فرصت‌های تقرب به حضرت حق پایان میابد.

ابویی افزود: البته یک ماه تمرین بندگی در این ماه می‌تواند زاد و توشه‌ای برای خواص درگاه حق باشد و این ضیافت الهی برای آن‌ها استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در تعبیری از آن حضرت آمده است که در ماه رمضان درهای بهشت به روی شما باز و درهای جهنم بسته می‌شود بنابراین مواظب باشید تا پس از اتمام این ماه درهای بهشت به روی شما بسته نشوند و درهای جهنم باز.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان بهار قرآن و سحرهای جان‌افزای ماه مبارک رمضان را فرصتی تکرارناشدنی تا سال بعد عنوان کرد و ابراز داشت: البته شبیه این ایام پس از ماه مبارک نیز می‌تواند برای اولیا خدا همچنان ادامه داشته باشد.

ابویی؛ عید فطر را عید شکر گذاری توفیق بندگی یک‌ماهه دانست و گفت: این عید هم دارای برکات معنوی است و هم برکات مادی به این‌گونه که مردم در کنار یک ماه مبارزه با نفس، اقدام به کمک مالی و انجام‌وظیفه شرعی به‌صورت پرداخت زکات فطریه کرده و برکت مادی این عید به‌نوعی بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند و غنی شدن آن ها  از وجوه نقد و آذوقه‌ای است که از جانب روزه‌داران صورت می‌گیرد.

این کارشناس مذهبی ابراز امیدواری کرد: بهترین دستاورد این ماه برای آحاد مردم آمرزش گناهان، عاقبت‌به‌خیری و رقم خوردن سعادت، سلامت و خوشبختی دنیا در شب‌های قدر باشد و برکات آن در طول سال شامل حال مردم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان و اقدامات خیرخواهانه‌ای که در آن صورت می‌گیرد الگویی برای همدلی و درک نیازمندان جامعه در طول سال بوده و امیدوارم این‌گونه اقدامات نیکوکارانه با پایان ماه مبارک به اتمام نرسد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار