Navigation Navigation

محتوا محتوا

حواشی جلسه بررسی استعفای شهردار یزد

قصه پرغصه یزدی‌ها از رفتن شهردار/جمالی نژاد:خدارا شاهد می گیرم ارتقای پست و مقام برایم اهمیت ندارد


جلسه بررسی استعفای مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر امروز تشکیل و استعفای شهردار یزد با 7 رای موافق و 4 رای مخالف پذیرفته شد.

به گزارش یزدرسا؛جلسه بررسی استعفای مهدی جمالی نژاد بعد از ظهر امروز تشکیل  و استعفای شهردار یزد با 7 رای موافق و 4 رای مخالف پذیرفته شد.

در این جلسه اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود در خصوص استعفای جمالی نژاد پرداختند.

مردم یزد از رفتن جمالی نژاد ناراحت هستند

محسن ابوترابی با بیان این که مردم یزد از رفتن جمالی نژاد ناراحت هستند گفت:سوابق کاری ورفتاری ایشان به اندازه ای خوب بود که تمامی اعضای شورا اجماع کرده و وی را به سمت شهرداری یزد انتخاب کردند.

ابوترابی افزود:امروز در اثر تلاش های ایشان اعتماد مردم به شهرداری بیشتر شده و مردم در این مدت همکاری بسیار خوبی را با مجموعه شهرداری داشتند چرا که مردم اگر ببینند کسی صادقانه به آنان خدمت می کند آنان نیز همراهی خواهند کرد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد:  بنده به شخصه  به عنوان نماینده مردم مخالف استعفای ایشان هستم و خواهش می کنم به خاطر مردم یزد در این شهر به خدمت خود ادامه دهند.

جمالی نژاد؛ نمونه بازر یک مدیر پاکدست 

مهدی کاشفی زاده با بیان اینکه  تمام خصوصیات یک فرد خوب در جمالی نژاد جمع شده است اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز جمالی نژاد در خدمت مردم بودن و عینت بخشیدن به تعهد و تخصص توامان است .

منشی دوم شورای شهر اضافه کرد: در اوضاع و احوالی که برخی مدیران به بیت المال دست درازی می کنند ایشان نمونه بازر یک مدیر پاکدست بوده و انتخاب شهردار بعدی برای شورای شهر دشورا و سخت خواهد بود.

کاشفی زاده تصریح کرد: ساده زیستی و تلاش خالصانه ایشان برای بنده درسی بزرگ بود ایشان شهردار یزد و آموزگار من بود تلاش مستمر یکساله  و ایجاد هماهنگی در قسمت های مختلف شهرداری و مدیریت خوب وی باعث شد میزان رضایت مردم از شهرداری بالابرود اما با توجه به تصمیم مسئولان  کشور وتمایل شخص ایشان و  از آنجا که در پست دیگر می توانند منشا خیر باشند علی رغم میل باطنی ام با این استعفاءموافقت می کنم.

پیامدهای مخالفت با استعفاء

حمید رضا قمی با اشاره به فعالیت،محبوبیت و روابط عمومی بالای جمالی نژاد گفت: علاوه بر این صفات ایشان کار شناس خبره در مدیریت شهری هستند و این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست اما زمانی که به پیامدهای مخالفت خودم نظیر محروم کردن کشور از یک مدیر توانمند و احتمالا کاهش انگیزه و راندمان کاری ایشان به دلیل تحمیل کردن شهرداری یزد فکر کردم با استعفای ایشان موافقت کنم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند افزود: هرچند از دست دادن جمالی نژاد بسیار تلخ است اما الحمدالله کشور سرشار از نخبگان بوده و مدیران لایق و توانمند کم ندارد و بنده نیز با این استعفا موافق هستم.

عملکرد خوب  نظر مردم را تغییر داد 

الهه جورابی هم گفت: در ابتدای انتخاب جمالی نژاد با انتقادهای فراوانی روبرو شدیم اما عملکرد خوب ایشان نظر مردم را تغییر داد و شهرداری را نیز متحول کرد.

جورابی افزود: صحبت های صبحگاهی ایشان در رادیو و جلسات مستمر یک شنبه ها با مردم گواه دلسوزی و تلاش متعهدانه به مردم بود اما تقدیر این چنین رقم خورد وبرای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم.

مدیری که انتظارات مردم را برآورده کرد

عامری با بیان اینکه تصمیم گیری درباره پذیرش یا عدم پذیرش استعفای شهرداریزد یک احساس دوگانه تلخ و شیرین است اظهار داشت: رای مردم به اعضای پنجم ارتقای سطح مدیریت شهر یزد بود بنابراین در انتخاب شهردار به دنیال مدیری بودیم که بتواند  انتظارات مردم را براورده کند و انتخاب ایشان علی رغم اینکه در ماه های اول با هجمه های فراوانی روبرو بود اما پس از چند ماه انتقادها جای خود را به تمجیدها داد

وی با بیان اینکه این انگیره ها درونی انسان هاست  که آنان را موفق می کند نه تخصص آنها گفت: نباید مدیری را که خوب کار کرده تنبیه کنیم و اجازه پیشرفت را از وی بگیریم و من ضمن موافقت با این استعفاء، به مردم قول می دهم بازهم بهترین مدیر شهری را برای شهرداری یزد انتخاب کنیم.

رفتن جمالی نژاد در روند کارها وقفه ایجاد می کند

مرتضی شایق هم با خواندن شعری با این عنوان که «بمیرد آنکه غربت را بنا کرد/ مرا از تو، تورا از ما جدا کرد»گفت: دلیل مخالفت بنده با استعفای جمالی نژاد این است که به دنبال این هستیم تا پروزه های مهم را ساماندهی کنیم چرا که رفتن ایشان و انتخاب شهردار جدید وقفه ای را در روند کارها ایجاد می کند و این به ضرر مردم یزد است.

نائب رئیس شورای شهر با انتقاد از مسئولان وزارت کشور اظهار داشت: مسئولان کشور نباید فردی را که یکسال در یک پست خدمت کرده و به خم و چم کار آشنا شده را به یکباره به تهران ببرند و شهر یزد را دچار مشکل کنند.

شایق افزود: هرچند به استعفای شما رای منفی خواهم داد اما برای شما آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در هر کجا که خدمت می کنید موفق باشید.

جمالی نژاد به مردم یزد متعهد است

سید علی محمد پاکنژاد در سخنان انتقاد آمیز خود گفت:زمانی که جمالی نژاد را برای شهرداری یزد انتخاب کردیم ایشان در حقیقت تعهد 4 ساله با یزد بسته است و اگر می شود هر سال یک شهردار را انتخاب کرد این کار را در سال های آینده هم تکرار کنیم .

عضو شورای شهر اظهار داشت: چرا باید با استعفای ایشان موافقت کنیم مگر می شود یک شهردار پس از یکسال فعالیت و زمانی که با بدنه شهرداری آشنا شده و از همه مهمتر مردم نیز از عملکردش رضایت دارند را به آسانی از دست بدهیم .

وی خطاب به شهردار یزد گفت: هرچند این ارتقا برای جنابعالی خوب است اما شما نسبت به مردم یزد متعهد هستید و این استعفا اقدام نامناسبی در حق مردم است .

به انتخاب خود افتخار می کنیم 

غلامعلی سفید هم ابراز داشت : به انتخاب خود افتخار می کنیم و خوشحالیم که در حالی که مردم از برخی مدیران ناراضی هستند  از این انتخاب رضایت دارند و اینک پس از یکسال تلاش مسئولان کشور هم به توانمندی های ایشان واقف شده اند.

رئیس شورای شهر افزود: ایشان نقطه وحدت نیز در شورا و شهرداری بودند به هر جهت بنده شدیدا با استعفای ایشان مخالفم هرچند خود ایشان تمایل به رفتن دارد واز بنده هم درخواست کرده با این عمل موافقت کنم وبه همکاران هم توصیه کنم موافقت نمایند .

وی اذعان داشت: بر اساس منطق و استدلال ماندن ایشان در یزد بهتر است اما موافقت با استعفای ایشان خواست خودشان است و نه خواسته ما بنابراین بنده با این استعفاء مخالف هستم.

خدارا شاهد می گیرم ارتقای پست و مقام برایم اهمیت ندارد

مهدی جمالی نژاد هم با اشاره به این مطلب که خدارا شاهد می گیرم ارتقای پست و مقام برایم اهمیت ندارد گفت: البته شاید باور این مطلب سخت باشد اما از زمانی که شروع به کار کردم با خود عهد بستم در هر جایی خدمت گذار بودم با تمام سلول های بدنم خدمت کنم .

شهردار یزد افزود: لطف مردم و محبت های آنان فشارها را بر من بیشتر کرده است و در این مدت برخی اوقات برای اینکه می خواستم کارها سریعتر انجام شود رفتارهای تندی با همکارانم داشتم و از این جا از همه آنان به خصوص معاونین و اعضای دفترم عذرخواهی میکنم.

وی با توجه به هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد:جنگ و جبهه مختص دهه شصت نبوده و امروز نیز جنگ سختی وجود دارد خدا را گواه می گیرم که مسائل مالی و  پست و مقام برایم اهمیت ندارد و تنها به این دلیل که احساس می کنم فضای کشور شرایط سختی را تجربه می کند و مسائل شهرداری ها به هم ریخته است حاضر به حضور در این پست شده ام.
 

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار