Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس اقتصادی :

قطع روند گذشته در زمینه کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین توسط دولت اشتباه بود


کارشناس اقتصادی در واکنش به احیای کارت سوخت توسط دولت گفت: البته دولت اشتباه کرد که روند گذشته را قطع کرد به ویژه اینکه دولتی‌ها برنامه‌ای برای اصلاح قیمت‌ها نیز نداشتند.

مهدی رعنایی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز؛ با بیان اینکه احیای کارت سوخت اگر انجام بدهند کار خوبی است، اظهار داشت: به مردم می‌گویند فعلا با کارت‌هایتان سوخت بزنید و بعدا آرام آرام محدوده‌ای برایش تعیین می‌کنند و جامعه که عادت کرد، وارد مرحله جدیدی می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام در ادامه می‌تواند جلوی بخشی از قاچاق را بگیرد و اینکه دولت بعد از چند سال بار دیگر به دبنال احیای کارت سوخت است جای تقدیر دارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: البته دولت اشتباه کرد که روند گذشته را قطع کرد به ویژه اینکه دولتی‌ها برنامه‌ای برای اصلاح قیمت‌ها نیز نداشتند.

رعنای خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ای برای اصلاح قیمت‌ها و جلوگیری از قاچاق داشتند، شاید این اقدام‌شان توجیه داشت اما وقتی اقدامی در این زمینه نکردند کار اشتباهی بود که کارت سوخت را حذف کردند.

وی تأکید کرد: اما بالاخره دیگر یک اشتباهی کرده‌اند و حالا دارند اصلاحش می‌کنند و البته خیلی بهتر بود که این اشتباه را نمی‌کردند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین در جلوگیری و کاهش قاچاق سوخت تأثیرگذار است، عنوان کرد: همین که مردم را به کارت عادت بدهند و ورود و خروج بنزین معلوم باشد حتی اگر به آن معنا سهمیه‌بندی هم صورت نگیرد، اقدام مؤثری است.

رعنایی افزود: صرف اینکه بنزین با کارت ارائه شود، آرام آرام تا حدی رفتارهای مردم را شفاف می‌کند و بعدا می‌شود قیودی را روی آن گذاشت تا مقداری مصرف بزنین محدود شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار