Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد:

قیمت مصالح ساختمانی طی دو سال گذشته در یزد سه برابر شده است


بحری رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد افزایش سه برابری قیمت مصالح ساختمانی طی دو سال گذشته به علت‌های گوناگون خبر داد.

علی‌اصغر بحری در گفتگو با خبرنگار یزدامروز، با اشاره به گرانی قیمت بازار و علت‌های آن، گفت: قیمت مصوب فروش آجر 137 هزار تومان است که بر اساس عرضه و تقاضا در محل، اکنون با 15 هزار تومان کاهش قیمت به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد یکی از علت‌های افزایش قیمت‌های آجر را افزایش دستمزد کارگران که اتباع هستند اعلام و اظهار داشت: در حال حاضر فعلاً قیمت دستمزد کارگران ثابت مانده و شاهد افزایش قیمتی در مصالح نیستیم.

وی بیشترین افزایش قیمت مصالح را به علت افزایش کرایه بار عنوان کرد و افزود: کرایه سال 97 و به ازای هر تُن 35 هزار تومان، امسال به تنی 85 تا 90 هزار تومان رسیده است. کرایه بار هر تن گچ از سمنان به یزد بیش از 100 درصد افزایش داشته که همین مسئله هم سبب گرانی گچ در بازار شده است.

بحری خاطرنشان کرد: گرانی کرایه هم متأثر از گرانی روغن، گریس، گازوئیل، لاستیک ماشین و تجهیزات ماشین‌های باری است که به‌احتمال‌زیاد اگر این روند ادامه پیدا کند، رکود بازار را هم در پی خواهد داشت.

 

افزایش سه و نیم برابری قیمت آجر در طول دو سال گذشته

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد با اشاره به مقایسه قیمت مصالح ساختمانی از پایان سال 96 تا 98، گفت: در تاریخ 17 اسفندماه سال 96 هر تن آجر در کوره 40 هزار تومان بوده و الآن به 137 هزار تومان رسیده که از افزایش سه و نیم خبر می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر کیسه سیمان در اسفندماه سال 96 به قیمت 7 هزار و 400 تومان به فروش می‌رسید ولی الآن کیسه‌ای 14 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد که افزایش دو برابری را در پی داشته است. در حوزه سیمان فعلاً افزایش قیمتی را شاهد نبودیم که فعالان این عرصه با توجه به شرایط کنونی به دنبال افزایش قیمت هستند.

بحری افزود: گچ یزد در اسفندماه سال 96 به قیمت 3 هزار و 400 تومان به دست خریدار می‌رسید که الآن به قیمت 7 هزار و 600 تومان رسیده که در این مورد هم شاهد افزایش دو برابری قیمت بودیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار