Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

لزوم بهره مندی از روحیه مشارکتی مردم در مناسبت های 14و15 خرداد /حرکت حضرت امام(ره) دنیا راتکان داد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : امسال جشنهای نیمه شعبان با ایام 14 و15 خرداد ماه مقارن شده و این تقارن یک ظرفیت جدیدی را پیش روی ما قرار داده است که در جشنهای شادی مردم در نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر(عج) به نوعی یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و حماسه 15 خرداد را نیز گرامی بداریم.


به گزارش یزد امـــــــروز، عصر یکشنبه 27 اردیبهشت ماه ستاد استانی بزرگداشت مناسبتهای خرداد ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار, مدیران کل دفتر اموربانوان و خانواده و روابط عمومی استانداری, فرمانداران, برخی از مدیران کل استان و افراد عضو این ستاد در سالن مرحوم حمیدیای استانداری برگزار شد .


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، بيست و ششمين سالگرد 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و دومين سالگرد قیام 15 خرداد اظهار داشت: شایسته است طرحها و برنامه های خوبی برای ایام ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) ، رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد تدارک ببینیم.


"محمدعلی طالبی" ادامه داد: می توانیم از مشارکتهای مردم که در مناسبتهای ملی و مذهبی ما مانند نیمه شعبان به اوج می رسد استفاده کنیم و به نوعی حضور مردم را باشکوهتر از سالهای گذشته در برنامه های گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره) و حماسه 15 خرداد شاهد باشیم.


وی افزود : نكته مثبت حماسه هایی مانند پیروزی انقلاب سلامی، دفاع مقدس، سالروز آزادسازی خرمشهر و ایام 14 و 15 خرداد این است که این حماسه ها همیشه در زندگی ما جاری است وبه نوعی ما متأثر از این حماسه های بزرگ هستیم .


"طالبی" عنوان کرد : قهرمانان این حماسه ها همچنان در کنار ما هستند و گرامیداشت حماسه ای مثل سوم خرداد در حقیقت گرامیداشت جانفشانی هایی است که بهترین فرزندان ایران برای دفاع از کیان اسلام و حریم ایران انجام دادند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : حماسه 15 خرداد هم به نوعی نقطه عطف و آغاز همه مبارزات مردم ایران در تاریخ معاصر علیه استکبار و استعمار است و مردم ایران به رهبری یک مرجعیت دینی وارد صحنه مبارزه شدند و با حضور مردم و رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.


"طالبی" ادامه داد : حضرت امام (ره) رهبری محصور در ایران نبود و برنامه هایش توانست دنیا را تحت الشعاع قرار دهد و امروز برای گرامیداشت رحلت امامی برنامه ریزی می کنیم که شخصیتی است که جهانی را با دایره فراوان تأثیرگذاریش ، تحت تأثیر خود قرار داده و عزت کشور ایران را موجب شده است.


وی در پایان سخنان خود یادآور شد : لازم است از همه دست اندرکاران برگزاری مراسمهای بزرگداشت ایام خرداد به ویژه بخشهایی که کمتر دیده می شود و کارهای بزرگی را در اعزام زائران به حرم مطهر حضرت امام (ره) انجام می دهند با همکاری و نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر دستگاههای اجرایی تجلیل و تقدیر شود.

بزرگداشت حضرت امام (ره) پاسداشت ملت از خدمات بی شمار رهبر خود

در ابتدای این جلسه جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت : بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) تنها گوشه ای از پاسداشت ملت ایران به جهت خدمات بی شماری است که امام راحل (ره) برای این مردم انجام دادند و به مردم ما عزت و اعتبار جهانی بخشیدند.
سعید زارع ادامه داد : با توجه به اهمیت اعیاد ماه شعبان و جشن ولادت حضرت امام زمان (عج) در نیمه شعبان تلاش می کنیم در ایام 14 و 15 خرداد به جای بحث تسلیت و سوگواری ، بزرگداشت شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره) و قیام حماسه ساز 15 خرداد را داشته باشیم.


دبیر ستاد استانی مناسبتهای 14 و 15 خرداد بر حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان در برنامههای 14 و 15 خرداد تأکید کرد و از اعزام بیش از 7 هزار زائر به حرم مطهر حضرت امام (ره) توسط سپاه الغدیر و سایر دستگاههای اجرایی استان با همکاری سازمان حمل ونقل و پایانه ها خبر داد.


در ادامه این جلسه هرکدام از مسئولین کمیته های 7 گانه ستاد به گزارش اقدامات انجام شده برای هرچه باشکوهتر شدن برنامه های بزرگداشت مناسبت های خرداد ماه پرداختند.

 

منبع:روابط عمومی استان یزد
 






آخرین اخبار آخرین اخبار