Navigation Navigation

محتوا محتوا


ماجرای دیروز و آورده‌های آن!


مهم‌ترین آورده رخداد روز گذسته این است که ما را قدری از خواب بیدار می‌کند و شاید به خود بیاییم که قدر این امنیت را قدری فراتر از پست‌های اینستاگرامی بدانیم.

یزدامروز؛ اقدام تروریستی روز چهارشنبه که منجر به شهادت تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان شد، مایه تأسف و اندوه است و تردیدی نیست که این حماقت آمریکا و آل‌سعود لطماتی را به کشور وارد کرد. لکن باید تردیدی نیست که همین اقدام تأسف‌بار، چند آورده قابل اهمیت نیز به همراه داشت که در جای خود قابل توجه و تحلیل است:

1- مهم‌ترین آورده رخداد روز گذسته این است که ما را قدری از خواب بیدار می‌کند و شاید به خود بیاییم که قدر این امنیت را قدری فراتر از پست‌های اینستاگرامی بدانیم. این در حالی است که امنیت مثال‌زدنی حاکم بر کشور، در مواردی افرادی را دچار شبهه کرده و تصور می‌کنند، این امنیت اتفاقی به وجود آمده؛ همین امر است که آن‌ها را طلبکار کرده و همین طلبکاری است که موجب شده عده‌ای به دنبال این باشند جای جلاد و شهید را عوض کنند. شاید اقدام روز گذشته موجب شود بیشتر به اینکه چه کسانی امنیت فعلی را برای ما به ارمغان آورده‌اند، فکر کنیم.

2- نکته مهم دیگر در رابطه با اقدام تروریستی روز گذشته این است که این مسئله موجب انسجام و همدلی بیشتر بین اقشار مختلف مردم شد و این مسئله یقینا یکی از پیامدهایش این است که موجب ترمیم و پر شدن برخی از شکاف‌هایی که بعد از انتخابات به وجود آمده بود، شد. مردمی که سه هفته قبل در انتخابات به کاندیداهای مختلف رأی داده بودند و در شرایطی که بداخلاقی‌های کاندیدای پیروز انتخابات موجب شده بود تا فاصله‌هایی بین بخش‌هایی از مردم به وجود بیایید، حال و بعد از رخداد روز گذشته همدل و یکصدا علیه تروریسم متحد شدند.

3- در ماه‌های اخیر شاهد اظهارنظرهای تأمل برانگیزی از سوی برخی‌ها بودیم که مضحکانه از لزوم مذاکره با داعش سخن می‌گفتند و مقاومت مردم و مدافعان حرم در مقابل تروریست‌ها را زیر سئوال می‌بردند. اظهارات افرادی چون غلامحسین کرباسچی و مصطفی تاج‌زاده از حمله این موارد بود. رخداد تروریستی دیروز به وضوح بطلان و حماقت‌آمیز بودن این اظهارات را برای مردم نمایان کرد. 
وحید سالار






آخرین اخبار آخرین اخبار