Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بهاباد:

مديريت كشور در دست جرياني بدون اعتقاد به مقاومت است


امام جمعه بهاباد با اشاره به جريانات سياسي داخل كشور گفت: در داخل كشور جرياني فكري وجود دارد که توسعه یافتگی بیشتر از مقاومت و استقلال برایشان اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار يزدامروز، با اشاره به سخنان اخير رهبري در مورد منطق مقاومت گفت: مقاومت مسئله‌ای نيست كه به‌ مقتضای زمان رخ‌داده باشد بلكه مسئله ذاتي انقلاب جمهوري اسلامي است. ذات انقلاب رهايي، فراق و آزاد شدن از قیدوبندهای استعمار بوده و براي رسيدن به آن نياز به يك نوع مقاومت داشته است.

وي بابیان این‌که ايران در قبل از انقلاب يك كشور وابسته و دست‌نشانده امريكا در منطقه بوده است اظهار داشت: انقلاب اسلامي در 40 سال پيش با شعار استقلال، آزادي جمهوري اسلامي به وقوع پيوست كه شعار استقلال آن يعني مستقل بودن در همه ابعاد اقتصادي، سياسي، نظامي، فرهنگي و... كه بايد به وقوع بپيوندد.

 استقلال همه جانبه كشور در گروه استقلال فرهنگي

بشكاني با اشاره به‌ضرورت استقلال فرهنگي تأکید كرد: اگر مردمي ازنظر تفكر و انديشه مستقل نشوند نمی‌توانند از جهات ديگر نيز مستقل شوند. يعني زماني به استقلال سياسي، اقتصادي و ... دست پيدا مي‌كنند كه به يك استقلال فرهنگي برسند.

وي تصريح كرد: صحبت‌های اخير رهبري در مورد مقاومت شايد در شرايط فعلي به دليل تحریم‌ها باشد اما بايد دقت كرد كه ذات انقلاب مقاومت است و همين موضوع باعث شد كه در هشت سال دفاع مقدس بتوانيم روي پاي خود بايستيم و موفق شويم؛ موضوعي كه حتي وزير اطلاعات سابق فرانسه نيز در كتاب خود به آن اشاره‌کرده است.

پيروان ليبراليسم اقتصادي مديريت كشور را در دست دارند

بشكاني با اشاره به جريانات سياسي داخل كشور گفت: در داخل كشور جرياني فكري وجود دارد كه از همان ابتداي انقلاب نيز به استقلال كشور نمی‌اندیشیدند و مفهومي از استقلال در ذهنشان نبود و در مقابل براي آن‌ها توسعه اهميت داشت و متأسفانه اين گروه اكثراً مديريت كشور را در دست داشتند.

وي ادامه داد: به‌طور مثال اين تفكر در دولت دوم هاشمي رفسنجاني وجود داشت و مطرح می‌کردند كه نيازي به توليد بنزين در كشور نيست چون بنزين ارزان است و وارد می‌کنیم اين نوع تفكر  را تفكر لیبرالی می‌گویند.

این کارشناس مسائل سیاسی بابیان این‌که بسياري از صحبت‌هایي كه در مورد تشديد تحریم‌ها و آثار آن زده می‌شود بلوف و بزرگنمايي است اظهار داشت: برخلاف تفكر ليبراليستي كه در كشور وجود دارد؛ رسيد به استقلال اقتصادي ضروري است  و اين موضوع بايد باورمان شود همان‌گونه كه مقام معظم رهبري و پيروان ولايي ايشان اين موضوع را باور کرده‌اند.

توسعه اقتصادي بدون استقلال تفكري انحرافي است

بشكاني افزود: اما عده‌ای می‌خواهند بدون استقلال به توسعه اقتصادي برسند كه این‌یک تفكر انحرافي است و همين انحراف در انديشه باعث شده نتوانند درست تصميم بگيرند و باعث شده كشور ثمره تلخ تفكر ليبراليستي را حداقل بعد از دوران جنگ در اكثر دولت‌هایی كه روي كارآمدند ببيند.

وي اظهار داشت: در دولت فعلي نيز مطرح می‌شد كه با برجام تمام مشكلات كشور حل خواهد شد اما ديديم كه این‌گونه نبود و حتي اگر آمريكا نيز به برجام پايبند مانده بود نيز مشكلات همچنان باقي می‌ماند.

مقاومت راهبرد اساسي براي رهايي از مشكلات كشور

بشكاني تأکید كرد: مقام معظم رهبري به‌عنوان مدير، نگهبان و راهبر به‌عنوان راهبرد اساسي، استقلال و مقاومت را براي رهايي از اين وضعيت مطرح كردند همچنان كه در زمينه نظامي با تكيه به نيرو و توان داخل موفق شديم و كسي نمی‌تواند دست از پا خطا كند و کوچک‌ترین تعرضي به كشور داشته باشد.

انتهاي پيام/ق

 






آخرین اخبار آخرین اخبار