Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مردم و رهبری یکپارچه در برابردشمنان قسم خورده نظام با قدرت ایستاده اند/ شهید صدوقی می تواند برای جامعه الگو باشد


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان می خواهند با تداوم تهدیدها به خصوص تحریم های ظالمانه، مردم را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی بدبین و ناراضی کنند.

به گزارش یزدرسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید صدوقی و فرزند برومندش با اشاره به  اینکه هدف از خلقت بشر رسیدن وی به سعادت و کمال است اظهار داشت: خداوند برای سعادت بشر عواملی را در نظر گرفته که وجود این عوامل مسیر درست کامیابی و کمال بشری را به انسان نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری؛ عقل را به عنوان اولین عامل و حجت باطن در این زمینه دانست و گفت: پس از عقل وجود انبیاء و اولیا الهی به عنوان حجت ظاهر دومین عامل برای نشان دادن مسیر سعادت بشری است که  پیامبران الهی از یک سوء دستورات و قوانین سعادت آفرین حق تعالی را از طریق وحی دریافت کرده و از سوی دیگر آن ها را در اختیار مردم قرار داده اند.
 
وی با اشاره به حدیث شریف «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» گفت: خاتم پیامبران با این حدیث راه را برای هدایت انسان تبیین می کند و این نکته را یادآور می شود که برای رسیدن مردم به سعادت بشری، جامعه باید قوانین را از مجریان صالح دریافت کند و دنباله رو آنان باشد والا اگر بهترین قانون و بهترین مجریان هم وجود داشته باشد اماجامعه اقبال نکند سعادت بشری تامین شدنی نیست و باید برای تحقق این مهم به سراغ قرآن و مجریان صالح رفت.
 
 بوشهری سومین عامل سعادت بشری را وجود عالمان دینی و فقیهان برشمرد و گفت: خداوند عالمان دین و کسانی که در مسیر او حرکت می کنند را به عنوان نشان دهنده چراغ هدایت و سعادت بشر معرفی می کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم بزرگداشت شهید صدوقی و فرزندش تصریح کرد:پیامبر می فرماید هرکس عالمی را تکریم کند گویا من را تکریم کرده واگر کسی من را تکریم کند خدا را تکریم کرده است بنابراین شما مردم ولایت مدار و متدین یزد با حضور خود در این محفل به این حدیث شریف جامع عمل پوشانده اید.
 
 وی با بیان این مطلب که ولایت کلید اعمال عبادی است و پیروان راه ولایت هستند که مسیر زندگی را برای مردم مشخص می کنند به تلاش استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام و ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت اشاره کرد و گفت: دشمنان در طول این چهل سال برای رسیدن به این مهم از توطئه های مختلفی بهره برده اما به رغم همه این تلاش ها همواره با شکست روبرو شده اند.
 
امام جمعه موقت قم افزود: روحانیان همواره در کنار مردم و در تمام مسائل همراه و شریک دردها و مسائل آنها بوده اند اما دشمنان می خواهند با تداوم تهدیدها به خصوص تحریم های ظالمانه، مردم را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی بدبین و ناراضی کنند و با ناامیدی که در جامعه به وجود می آوردند، بین مردم، نظام و روحانیت به عنوان سه ضلع جدانشدنی فاصله ایجاد کنند و بدین ترتیب به اهداف خود که همان ضریه زدن به کشور  است دست یابند.
 
وی با تاکید بر ضرورت وحدت و هوشیاری ملت و مسئولان در خنثی کردن  توطئه های دشمن اظهار داشت: این مقاومت مردم و مسئولان و حضور همگان در صحنه های انقلاب بوده که موجب شکست آمربکا و حامیان او شده و بدون شک کشور ما در سایه ولایت فقیه و دشمن شناسی به راه عزت، اقتدار و عظمت خود ادامه خواهد داد.
 
حسنی بوشهری با اشاره به  تحریم مقام معظم رهبری ازسوی  آمریکائی ها ابراز داشت: امروز به رغم تمام توطئه ها مردم و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یکپارچه در برابر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی با قدرت ایستاده اند و به مقاومت عزتمند و انقلابی خود تا پای جان ادامه می دهند.
 
امام جمعه موقت قم به نقش عالمان دینی در طول تاریخ اسلام و شیعه اشاره کرد و گفت: ولایتمداری، مردمداری، اخلاص، تواضع، خدمتگذاری، شجاعت و ایستادگی تمام قامت در راستای دفاع از دین و انقلاب اسلامی را از خصوصیات بارز شهید صدوقی و فرزندش بود.
 
وی ادامه داد: این شهید والا مقام همواره در کنار امام راحل  و مطیع اوامر ایشان بود و لحظه ای دست از دفاع از انقلاب اسلامی بر نداشت و این ویژگی ها می تواند الگویی برای مردم و جوانان باشد.
 
انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار