Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده مردم اصفهان:

مطمئنیم آب انتقالی به یزد مصرفی غیر از شرب دارد!


نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شما می گویید خطای استفاده از آب انتقالی به یزد در مصرف غیر شرب 3 درصد است در عمل اینگونه نیست.

به گزارش یزدامروز؛ نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پی اظهارات چند روز اخیر خود در همایش بین المللی تالاب گاوخونی در خصوص آب انتقالی به یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: هیچگاه با انتقال آب آشامیدنی به استان یزد مخالف نبوده و نیستیم و اعتقاد داریم مردم یزد با مردم اصفهان و مردم دیگر نقاط کشور تفاوتی ندارند.

سیدناصر موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: مدارک و اسناد قابل ارائه ای وجود دارد که قرار بوده زمانی آب از اصفهان به یزد منتقل شود که تونل سوم انتقال به اصفهان به بهره برداری برسد اما نزدیک 20 سال است که یزد از آب انتقالی برخوردار می شود ولی تونل سوم هنوز به نتیجه نرسیده است.

***دولت کشاورزان اصفهان را به یزد فروخته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس، افزود: کشاورزان برخی مناطق اصفهان شغلی به جز کشاورزی ندارند و امروز حتی به نان شب هم محتاج هستند و ما نمی توانیم بدون توجه به حق آبه ای که این کشاورز بابت آن پول پرداخت کرده، عمل کنیم و بی تفاوت باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اینکه دولت آبی که حق یک کشاورز است را به فولاد، ذوب آهن، یزد و حتی به آشامیدن خود اصفهان فروخته است و الان توجهی به آن کشاورز ندارد، با کدام معیار قابل توجیه است.

***استفاده آب انتقالی به یزد تنها در بخش آشامیدنی نادرست است

وی ادامه داد: امروز اینکه گفته می شود آب انتقالی به استان یزد فقط برای آشامیدن مصرف می شود، مطلب نادرستی است و این آب حقیقتاً فقط برای شرب مصرف نمی شود بلکه در صنعت و کشاورزی هم استفاده می شود.

موسوی لارگانی افزود: اینکه شما می گویید خطای استفاده از آب انتقالی به یزد در مصرف غیر شرب 3 درصد است در عمل اینگونه نیست؛ اگر آب انتقالی به استان یزد فقط در شرب مصرف می شود چرا وقتی که شبکه انتقال آب این استان چند روزی تخریب شد، چرا صنعت فولاد و کاشی استان یزد با مشکل روبرو شد؟ اگر خطای استفاده از این آب 3 درصد بود، هیچگاه صنعت دچار مشکل و حتی به نوعی تعطیل نمی شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد: از نمایندگان یزد سئوال کنید، شخص بنده حداقل ده ها بار تاکنون به آقای صباغیان، موسوی و دیگر نمایندگان استان یزد عرض کردم که بیایید بنشینید تا این موضوع را حل کنیم اگر ما نتوانیم آب تامین کنیم، آینده با مشکلات روبرو خواهیم شد که به این راحتی ها قابل حل نخواهد بود.

وی در پایان گفت: امروز شاید 5 هزار کشاورز متعرض وجود داشته باشد اما اگر ما برای آینده تدبیری نکنیم و آب آشامیدنی مردم به مخاطره بیفتد، همه ما باید پاسخگو باشیم.

این اظهارات نماینده استان اصفهان در حالی است که مسئولان یزد به صراحت نسبت به عدم استفاده آب انتقالی به یزد در بخش غیر از آشامیدنی اعتقاد راسخ دارند و همیشه سعی کرده اند نسبت به اتفاقاتی چون بیست و هشت بار  حمله به تاسیسات خط انتقالی آب یزد تنها صبر پیشه کنند.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی روز گذشته در واکنش به اظهارات رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص آب انتقالی یزد ظهار کرد: خطای استفاده از آب شرب در زمینه خدمات شهری در یزد کمتر از 4 درصد است و به زودی این خطا در استان یزد به صفر می رسد.

نماینده یزد و اشکذر با بیان اینکه ميزان آب انتقالی از استان اصفهان به استان يزد كمتر ازپنجاه درصد آب شرب مورد نياز مردم يزد است افزود: مردم يزد ومديران يزدی اجازه نمي دهند از اب انتقالی برای استفاده غير شرب استفاده شود و باپيگيريهاي انجام شده ميزان استفاده غير شرب به كمتر از ٤درصد رسيده و روز به روز کمتر می شود.

موسوی بیوکی تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان اصفهانی به جای ایجاد وحدت و آرام کردن شرایط صحبت های تفرقه آمیز می زنند این در حالی است که حتی یک هفته از انتقال 30 تن کیک زرد به اصفهان نگذشته است.

وی ادامه داد: ما مشکلی نداریم که  خدمات متقابل (هسته ای، صنعتی، سنگ آهن، آب و... ) بررسی شود و از این پس با توجه به خدمات متقابل همکاری های دو استان ادامه یابد و ببینیم کفه ترازو منافع به سمت کدام استان است.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار