Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل زندان‌های استان یزد خبر داد

مواد مخدر و سرقت دو جرم اول زندانیان استان یزد/در حدود 300 زندانی حافظ قرآن شدند


مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اینکه ۷۵ درصد زندانیان یزد سواد زیر دیپلم دارند، گفت: ۲۹۷ زندانی در یزد حافظ قرآن شدند.

به گزارش یزدامروز؛ رضا ذوالفعلی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با گرامی‌داشت هفته بزرگداشت قوه قضائیه، اظهار داشت: وظایف سازمان زندان‌ها در دو بعد تامینی و فرهنگی و تربیتی تقسیم‌بندی می‌شود.

وی نخستین وظیفه در بعد تامینی را نگهداری مجرمین دانست و گفت: مهمتر از این اقدامات، بحث اصلاح افراد خطاکار است و ضرورت دارد افرادی که اقدام به جرمی می‌کنند، به خطای خود پی برده، متنبه شده و به خانواده و جامعه بازگشت سعادتمندی داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ارتباط با مسائل فرهنگی در زندان‌های استان یزد انجام می‌شود، برگزاری دوره‌‌های ختم قرآن است که تاکنون 3 هزار و 260 ختم قرآن با حضور تمام زندانیان انجام شده است.

ذوالفعلی‌نژاد ادامه داد: علاوه بر برگزاری دوره‌های ختم قرآن، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن کریم هم در زندان برگزار می‌‌شود که این کلاس‌ها با استقبال خوب زندانیان روبرو بوده و سه هزار و 919 نفر از زندانیان یزد در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 297 نفر از زندانیان یزد موفق به حفظ جزء‌های قرآن کریم شده‌اند، گفت: این افراد حافظ یک جزء تا 30 جزء قرآن هستند و تاکنون توانسته‌اند در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی بردارند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد بی‌سوادی و کم‌سوادی را یکی از علل روی آوردن به جرم و زندانی شدن افراد دانست و افزود: متاسفانه بیش از 75 درصد زندانیان حاضر در زندان‌های یزد، زندانیان با سواد زیر دیپلم هستند.

ذوالفعلی‌نژاد ادامه داد: فقر اقتصادی عامل دومی است که سبب می‌شود افراد به خلاف و جرم روی آورند، اغلب مجرمان به دلیل عدم برخورداری از شغل ثابت و پایدار و درآمد مناسب دست به چنین اقدامی زده‌اند در صورتی که اگر کار و درآمد مناسب داشتند، هیچ زمانی جرم نمی‌کردند.

وی عنوان کرد: در صورتی که به موضوع اشتغال زندانیان توجه مناسب صورت گیرد، مطمئنا میزان آسیب‌های اجتماعی و به دنبال آن آمار زندانیان هم کاهش بسیار قابل توجهی پیدا می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد ادامه داد: در حال حاضر مواد مخدر و سرقت دو جرم اول زندانیان استان یزد است که به دلیل آن دستگیر شده و به زندان افتاده‌اند.





آخرین اخبار آخرین اخبار