Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل سیاسی استان:

مواضع رهبری دردیدار کارگزاران نظام منشور هسته‌ای کشور است


غلامحسین دشتی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام «منشور هسته‌ای» کشور را ترسیم کردند و راه برون رفت از مشکلات کشور را چه در مسئله هسته‌ای و چه در دیگر مسائل توجه به درون و اقتصاد مقاوتی دانستند.

به گزارش بزد امـــــــروز، کارشناس مسائل سیاسی استان در مصاحبه با عصر سیاست، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اظهار داشت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در مقایسه با سخنرانی‌های گذشته ایشان در جایگاه راهبردی قرار دارد زیرا در این سخنرانی ایشان با حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده حجت را تمام کرد وتیم مذاکره کننده می تواند با اطمینان کامل به آوردگاه هسته‌ای برود و از حقوق ملت دفاع کند.

غلامحسین دشتی افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی بر نقش دولت‌های قبل در حصول دستاوردهای هسته ای تاکید کردند و دستاوردهای دولت گذشته باعث شده است تا نظام در مذاکرات از موضع قدرت برخوردار باشد و در مقابل حریف بی‌پشتوانه نباشد که این موضوع به نوبه خود کشور را در موضع اقتدار قرار داده است.

این فعال سیاسی استان تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند «که من با تعبیرات دیپلماتیک صحبت نمی‌کنم بلکه حرفم را با صراحت بیان می کنم» این سخنان قاطعیت ایران بر مواضعش را به رخ همگان کشید و خط بطلانی بر زیاده خواهی‌های طرف مقابل کشید و با این اقدام حجت برای همگان تمام کردند که همگان بدانند عدول از خطوط قرمز صورت نخواهد گرفت.

دشتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با ترسیم شیوه انتقاد سازنده همگان را از بی‌انصافی برحذر داشتند و خواستار این نکته شدند که همگان شرایط و مقتضیات تیم مذاکره کننده را در نظر بگیرند زیرا تیم مذاکره کننده با توجه به شرایط مذاکرات را به پیش می‌برد.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با تاکید بر زیاده‌خواهی دشمن در مذاکرات بیان داشت: رهبری این دیدار منشور کلی مذاکرات را ترسیم کردند و راه برون رفت از مشکلات کشور را چه در مسئله هسته‌ای و چه در دیگر مسائل توجه به درون و اقتصاد مقاوتی دانستند و بر این موضوع صحه گذاشتند که الگوی اقتصاد مقاوتی قابل اجراست و در حد طرح نیست.

وی با اشاره به تجربه بسیار موفق در امر توجه به داخل در رفع مشکلات کشور گفت: ما در شرایط بسیار سخت تحریم و هجوم دشمن بعثی را به خاک سیاه نشاندیم. ما در شرایط بسیار سخت اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه توانستیم به یک نوع جهش هسته‌ای برسیم که همین جهش هسته‌ای و دستاوردهای همین دورات تحریم است که دشمن را مجبور است که حاضر شود از موضع مساوات با ما وارد مذاکره شود که اکنون دست پر ما در مذاکرات است.

تحلیلگر مسائل سیاسی استان در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در خصوص فرصت سازی از تحریم‌ها عنوان کرد: اگر دشمن بخواهد به واسطه این تحریم‌ها ملت ایران را تحت فشار قرار دهد ملت ایران این توانایی را دارد که این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی کند.

غلامحسین دشتی با اشاره به موضع گیری برخی ازمسئولین در برابر طرح هسته‌ای مجلس و مغایر دانستن آن با قانون اساسی اظهار داشت: اصل 176 قانون اساسی در خصوص وظایف، ترکیب و حدود اختیارات شورای امنیت ملی است که محور آن توجه و اهتمام به منافع ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی است اما از یک توسعه معنایی وسیعی برخوردار است و بسیاری از مسائل مهم کشور از جمله مسئله هسته‌ای را دربر می‌گیرد و از طرف دیگر همانطور که در قانون اساسی هم آمده است این اصل 176 قانون اساسی با اختیارات مجلس در تعارض نیست زیرا اگر اینطور بود ناقض اصل 171 قانون اساسی در خصوص اظهار نظر مجلس در خصوص مسائل کشور است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد افزود: به موجب اصل 171 قانون اساسی مجلس حق اظهار نظر در خصوص عموم مسائل کشور را دارد و اصل 77 نیز اجرای تمام معاهدات و مقاوله نامه‌ها را به تصویب مجلس مشروط کرده است که این نشانگر نقش بسیار پررنگ مجلس در خصوص مسائل اساسی کشور است.

وی با تاکید بر اقدام انقلابی مجلس در تبدیل خطوط قرمز نظام به قانون عنوان کرد: مجلس با این اقدام حجت را برای دشمن تمام کرد و به طور قاطع مقابل زیاده خواهی دشمن ایستاد.

دشتی در پایان گفت: دولت باید از این مصوبه استقبال می کرد و از آن در برابر دشمن به عنونان سلاح جدید استفاده می‌کرد نه این‌که از تصویب آن ناراحت شود.


 






آخرین اخبار آخرین اخبار