Navigation Navigation

محتوا محتوا

هرج و مرج به نانوایی ها هم رسید؟

نان فانتزی در یزد خودسرانه ۶۰ درصد گران تر شد!


طی هفته گذشته در استان یزد نان فانتزی با افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت به ۴۰۰ تومان رسیده و رشد بی سابقه ۶۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش یزدرسا، تلاطم تزریق شده به بازار که بیش از هر چیزی تحت تاثیر جو روانی قرار دارد سبب شده است بسیاری خودسرانه و با بهانه افزایش قیمت دلار قیمت کالاها و محصولات خود را بالا ببرند؛ اما علی رغم تاکید چند باره مسئولین مبنی بر عدم افزایش قیمت نان برخی از نانوایان نان فانتزی در یزد اقدام به گرانی نان کرده اند.

طی هفته گذشته نان فانتزی با افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت به ۴۰۰ تومان رسیده است و رشد بی سابقه ۶۰ درصدی را تجربه کرده است. مشاهدات و بررسی خبرنگار ما نشان می دهد این تخلف در چند واحد صنفی محدود نشده و بسیاری از نانوایی های یزد دست به این تخلف زده اند.

*اما آیا مجوزی برای افزایش قیمت نان صادر شده است؟

یکی از فروشندگان نان فانتزی می گوید: قیمت نان ساندویچی یک هفته ای است که ۴۰۰ تومان شده است.

وی که شاگرد مغازه است، در رابطه با علت گرانی نان فانتزی پاسخ می دهد: من شاگرد هستم و صاحب مغازه نیست که جواب دهد اما همه نان فانتزی فروش ها قیمت خود را افزایش داده اند، ما هم گران کرده ایم.

*برخی خودسرانه قیمت نان فانتزی را در یزد افزایش دادند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت نان گفت: قیمت نان در استان تغییر نکرده است، در این خصوص حساسیت خاص وجود دارد، با این حال این مسئله کشوری است  و ما مجوز ورود به آن را نداریم و از طرف دیگر با وضعیت بسیار سخت صنف نانوایان، هزینه‌ها و کارگران آن مواجه هستیم.

زینی وند با بیان اینکه برخی استان‌ها در قیمت نان تغییر ایجاد کردند و در برخی دقیقا این تغییر اجرا نشده است، افزود: در استان یزد نیز برخی خودسرانه قیمت نان فانتزی را افزایش دادند که مسئولان استان باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

*افزایش قیمت نان فانتزی هیچگونه مجوز قانونی ندارد

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با علت ناگهانی افزایش قیمت نان فانتزی گفت:  افزایش قیمت نان فانتزی بدون هیچ مجوز قانونی و به صورت خودسرانه انجام شده اند.

جلال پیروز فر، افزود: جلسات و برنامه هایی را برای افزایش قیمت نان داشته ایم اما افزایش اینگونه قیمت نان فانتزی بدون هماهنگی و تخلف بوده است؛ و اگر افزایش قیمتی هم داشته باشیم هیچگاه به این مقدار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با متخلفان گرانفروشی برخورد خواهد شد، اذعان داشت: بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه در حال بازدید از واحد های نان فانتزی و تذکر به آن ها هستند و امیدواریم قیمت ها به روند عادی بازگردد تا افزایش قانونی قیمت اعلام شود.

بدون شک فهمیدن گران فروشی نان در یزد آنقدر سخت نیست که نیاز به پروسه شناسایی متخلفین باشد؛ چرا که مسئولین و دستگاه های نظارتی می توانند با سرکشی به نانوایی های فانتزی پز یزد از این تخلف محرز اطلاع یابند. باتوجه به اینکه افزایش قیمت نان و اهمیت این محصول در سبد غذایی جامعه دستگاه های نظارتی هر چه سریع تر باید فکری به حال این موضوع کنند.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار