Navigation Navigation

محتوا محتوا

ريیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز:

نرخ تولد در مهريز بالاتر از ميانگين استاني است


ريیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز تصريح كرد: نرخ تولد در شهرستان مهریز 25 است به عبارتي در مهریز به ازای هر يكهزار نفر، 25 تولد اتفاق افتاده و اين در حالي است كه اين نرخ در استان 23.5 بوده است.

.به گزارش یزدامروز،ريیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز اعلام كرد: «مریم»، نام نوزاد دختری است که روز یکم فروردین ماه سال 96 در بیمارستان مهریز متولد شد و والدين وي روز ششم فروردین ماه جهت ثبت و صدور شناسنامه این نوزاد به اداره ثبت احوال مراجعه کرده‌اند.

«مهدی مصدق» ضمن اعلام اين خبر، اعلام کرد: از ابتدای امسال 30 مورد برای ثبت و صدور شناسنامه نوزاد به این اداره مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به  این که نرخ تولد شهرستان مهريز از ميانگين استان بالاتر است، تصريح كرد: نرخ تولد در شهرستان مهریز 25 است به عبارتي در مهریز به ازای هر يكهزار نفر، 25 تولد اتفاق افتاده و اين در حالي است كه اين نرخ در استان 23.5 بوده است.

مصدق به طور ضمنی نيز به آمار سال گذشته شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته يك‌هزار و 198 سند ولادت منجر به صدور شناسنامه نوزاد شده است که از این تعداد 604 مورد نوزاد پسر و 594 مورد نوزاد دختر بوده است و تعداد 145 سند نیز برای ثبت وقوع فوت در این اداره تنظیم شده است.

وي با بیان این که در کل جهان، نرخ تولد نوزاد پسر نسبت به نوزاد دختر 105 است، اين نرخ را در مورد شهرستان مهريز 102 ذكر كرد و افزود: به ازای هر 100 نوزاد دختر، در مهریز 102 نوزاد پسر متولد شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اسامی پرطرفدار و پربسامد برای نام‌گذاری فرزندان در مهریز، خاطرنشان کرد: در مهریز اسامی فاطمه، زهرا، زینب و ریحانه برای دختران و اسامی امیرعلی، ابوالفضل، حسین، امیرعباس و علی اصغر برای پسران از نام‌های پرطرفدار و داراي بیشترین فراوانی است.

منبع: ایسنا



آخرین اخبار آخرین اخبار