Navigation Navigation

محتوا محتوا

به علت آلودگی هوا؛

نفس مردم خضرآباد به شماره افتاده است!


آلودگی هوا برای ساکنان خضرآباد به مسئله ای غم انگیز تبدیل شده است، چرا که دیدن یک روز پاک به آرزویی برای ساکنین این منطقه تبدیل شده است.

به گزارش یزدامروزبه نقل از نسیم صادق، آلودگی هوا برای ساکنان خضرآباد به مسئله ای غم انگیز تبدیل شده است، چرا که دیدن یک روز پاک به آرزویی برای ساکنین این منطقه تبدیل شده است. اسقرار صنایع متعدد فولاد نظیر فولاد آلیاژی، تابان و .. در منطقه هوای ناسالمی را برای مردم محقق کرده است. ساکنان نزدیک به این شهرک فولاد، در منطقه خضرآباد از شدت آلایندگی این واحدها ناراضی بوده و به اعتقاد آن ها این واحدها از استانداردهای زیست محیطی لازم برخودار نیستند.

یکی از اهالی خضرآباد در گفت و گو با خبرنگار نسیم صادق به بیان اینکه هر روز هاله ای از دود را می توان در آسمان شهرک فولاد مشاهده کرد، گفت: مردم منطقه از این اوضاع به تنگ آمده اند و شرکت های مستقر در شهرک فولاد حاضر نیستند تا نسبت به نصب فیلتر تصویه هوا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 10 واحد فولادی در این منطقه فعالیت دارندف افزود: مردم خضرآباد تنها  از فعالیت واحدهای فولادی و آلایندگی بیش از حد آنها در شهرک فولاد ناراضی نیستند بلکه واحدهای فولادی نزدیک به شهر یزد نیز هوای ناسالمی را برای ما به ارمغان آورده اند.

اخیراً اعضای شورای اسلامی شهر یزد در جلسه‎‎ای علنی از آلایندگی واحدهای فولادی ابراز نگرانی کردند، به طوری که «مرتضی شایق» یکی از اعضای این شورا با اشاره به وضعیت نامناسب هوا و آلودگی آن در شهر یزد، اظهار کرد که با وضعیت آلودگی هوای شهر یزد، کلنگ‎‎زنی برای ساخت کارخانه فولاد تعجب‎‎برانگیز است.

«سیدمحمدرضا مدرسی» از دیگر اعضای شورای شهر هم خواستار مکاتبه با «سیدابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده یزد و اشکذر در مجلس شد تا مراتب برای پیگیری و جلوگیری از حادتر شدن مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام «عباس زارع» رئیس شورای اسلامی شهر هم خواستار حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در صحن علنی شورا و ارائه توضیح در این باره شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ساخت واحد فولادی جدید هنوز در حد کلنگ‎‎زنی است و می‌توان با تعامل، همکاری و همفکری این مشکل را برطرف کرد چرا که شهروندان از آلودگی هوا نگران و خواستار تصمیم‌گیری‌های درست برای مدیریت بحران آلودگی هوای شهر هستند.

«حجت الاسلام غالبی» امام جمعه خضرآباد نیز در خطبه های متعددی از وضعیت آلایندگی این واحده ها ابراز نارضایتی و نگرانی کرده اند و از مسئولان استان خواستند تا برنامه عملی برای کاهش این سطح از آلایندگی اجرا کنند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار