Navigation Navigation

محتوا محتوا

آب پاکی نماینده یزد روی دست مردم:

نماینده های یزد در خصوص معضل آب همدل نیستند/ مردم صرفه جویی کنند


با بی تفاوتی مسئولین انتظار می رفت نماینده های استان یزد وعده های انتخاباتی خود را به یاد آوردند و مطالبات مردمی را از مسئولین پیگیری کنند. اما نماینده مردم یزد در مجلس با پیش دستی موضع خود را در این مورد روشن کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از عصر فرهنگ، با بالا گرفتن مشکلات کمبود آب در استان یزد، رفته رفته درخواست های مردمی برای تسریع در روند انتقال آب کارون به استان هم شدت گرفت. اما درست در همان زمانی که مردم حاشیه شهر یزد با مشکل آب کم فشار دست و پنجه نرم می کردند و بسیاری از ساکنان روستاهای یزد درگیر تامین آب شرب خود (نه آب برای کشاورزی) بودند ناگهان خبر استفاده صنعتی فولاد مبارکه یزد از خط لوله انتقال آب یزد خبر ساز شد.
برخی در استان سعی داشتند این موضوع را کتمان کنند اما با اعتراف معاون وزیر نیرو مبنی بر استفاده فولاد مبارکه از خط لوله انتقال آب یزد، این تلاش ناکام ماند.
مردمی که پیش تر از سوی روحانی وعده کشیده شدن خط لوله جدید انتقال آب به استان را شنیده بودند با فهمیدن این موضوع که آب خط لوله قبلی هم آب رفته! لب به اعتراض گشودند. اما اعتراض و مطالبه مردم از مسئولین پاسخی نگرفت. تنها سید حسینی معاون عمرانی استاندار یزد با زدن انگ سیاسی بودن اعتراضات آن ها را بی پاسخ گذاشت.(اینجا را بخوانید)
با بی تفاوتی مسئولین انتظار می رفت نماینده های استان یزد وعده های انتخاباتی خود را به یاد آوردند و مطالبات مردمی را از مسئولین پیگیری کنند. اما نماینده مردم یزد در مجلس با پیش دستی موضع خود را در این مورد روشن کرد. سیدابوالفضل موسوی گفت: «فریاد العطش در زمینه آب سر دادن کافی نیست و لازم است هم مدیریت مصرف و هم صرفه‌جویی در مصرف آب به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.»
موسوی همچنین بر لزوم هم‌صدایی و همدلی نمایندگان مجلس در استان یزد در زمینه وضعیت آب تاکید کرد و افزود: «هم‌صدایی که در دیگر استان‌ها بین نمایندگان مجلس در زمینه آب وجود دارد، در استان یزد نیست و شاهد پراکندگی آرا و نظرات در این زمینه هستیم.»
 






آخرین اخبار آخرین اخبار