Navigation Navigation

محتوا محتوا

تولید کننده یزدی:

نوسانات نرخ ارز امان تولیدکنندگان را بریده است


مسعود مجاهد مهمترین چالش تولید کنندگان را نوسانات ارزی دانست و گفت: نوسانات ارزی برای تولیدکنندگان مشکلات جدی را رقم زده و امان آنان را بریده است.

مسعود مجاهد در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز؛ با بیان این مطلب که در پی شیوع  بیماری کرونا در استان یزد تمام ظرفیت تولید خود را برای مقابله با این بیماری بیسج کردیم گفت: یکی از محصولات تولیدی شرکت ما پارچه اسپان باند ملت بلون است که در صنایع فیلتراسیون کاربرد دارند.

این تولیدکننده یزدی افزود: با شیوع کرونا 100 درصد تولید خود را جهت تامین پارچه واحدهای تولید کننده  ماسک اختصاص دادیم و امیدواریم با این اقدام قدم کوچکی در زمینه کمک به حل این بحران در استان برداشته باشیم.

نوسانات ارزی؛ مهمترین چالش تولید کنندگان 

مجاهد، مهمترین چالش تولید کنندگان را نوسانات ارزی و پیامدهای ناشی از آن دانست و گفت: متاسفانه نوسانات ارزی و به تبع آن نوسانات بازار برای تولیدکنندگان مشکلات جدی را رقم زده و امان آنان را بریده است به گونه ای که تولید کننده نمی تواند در دراز مدت برای توسعه برنامه ریزی کند و برنامه ریزی ها نهایتا پس از چند روز به طور کامل بهم می ریزد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال وانتخاب شعار«جهش تولید» توسط ایشان  ابراز داشت: در واقع حمایت از تولید و تولید کننده که مد نظر رهبری معظم نیز هست اصولی ترین و منطقی ترین کار در شرایط فعلی کشور است که دولتمردان باید زمینه های تحقق آن را فراهم کنند.

صنعتگر یزدی در ادامه گفتگوی خود با یزدرسا تصریح کرد: همانطور که گفتم اگر دولت بحث نوسانات ارزی را حل و فصل کند و تولید کننده از بابت ثبات بازاد، آرامش خیال داشته باشد بقیه مشکلات را می تواند برطرف کند اما زمانی که دائما نرخ ارز و قیمت ها در بازار تغییر می کند نمی توان افق روشنی برای تولید و جهش آن پیش رو دید.

عدم ثبات در بازار، تولید کننده را مردد می کند

مجاهد اضافه کرد: وقتی ثبات بر بازار حاکم نیست، تولید کننده مردد می ماند چرا که اگر توسعه خطوط نیازمند خرید تجهیزات است و زمانی که تولید کننده منابع مالی آن را فراهم می کند به یکباره با نوسانات ارزی روبرو می شود که این مسئله خود موجب تردید او می شود چرا که ممکن است از یک طرف نرخ ارز پس از خرید تجهیزات ارزان شود و تولید کننده متضررگردد و از طرفی دیگر هم اگر تجهیزات خریداری نکند ممکن است ارز گرانتر شده و از رقبا عقب بماند.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هر چه زودتر بیماری کرونا از کشور ما رخت بربندد البته دولت نیز باید برای پسا کرونا در راستای حمایت از تولیدکنندگان و جهش تولید برنامه های علمی و عملی ارائه دهد و در این مسیر گام های مهمی بردارد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار