Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل فنی حرفه ای استان یزد:

نیازسنجی رشته های فنی در همه روستاهای استان یزد صورت می گیرد


مدیرکل فنی حرفه ای استان یزد گفت: با همکاری فرمانداران نیازسنجی رشته های فنی در همه روستاهای استان یزد صورت می گیرد.

به گزارش یزد امــــروز، حبیب الله کارگر روز شنبه دردیدار با فرماندار اردکان با اشاره به اینکه در استان یزد 17 مرکز ثابت فنی و حرفه ای دایرمی باشد افزود: دو مرکزآموزشی خواهران و برادران در شهرستان اردکان است که خوشبختانه دارای چارت سازمانی می باشد و مربیانی که دارای شرایط خاص باشند استخدام می شوند .

وی اضافه کرد: ارائه آموزش ها برحسب تقاضا محوری به جای عرضه محوری است و این از رویکرد های جدید سازمان است .

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه سعی نموده ایم رشته هایی را انتخاب کنیم که براساس نیاز شهرها ، روستاها ، نوع صنعت و اقلیم آن منطقه باشد تصریح کرد: براساس درخواست مردم برنامه ریزی انجام می دهیم .

کارگر با اشاره به اینکه در دو مرحله نیازسنجی آموزشی در سطح استان یزد صورت گرفته است اظهار کرد: سومین مرحله به سمت روستاهای استان یزد و شهرستان ها است .

وی ادامه داد: مقامات ارشد دولت نیز بر اجرایی شدن این طرح به منظور توانمندسازی روستاها و مناطق محروم تاکید دارند و با یک برنامه ریزی آموزشی می توان نیازهای شغل موجود را مرتفع و مهارت های افراد ارتقا داد ، ظرفیت ها بالاتر برود و در اصل آن افراد می توانند فرصت شغلی نیز ایجاد کنند .

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به اینکه همه ما باید دست به دست هم بدهیم و عدالت اجتماعی و فقرزدایی که دولت مدنظر دارد با ارائه خدمات به مناطق محروم و ایجاد فرصت شغلی ایجاد نماییم افزود: در قالب این طرح دهیاران ، بخشداران و فرمانداران می توانند درگیر این موضوع شوند تا این طرح به نتایج مثبتی دست یابد و برنامه ریزی آموزشی اجرا شود .

وی خاطرنشان کرد: اگر در روستاها آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شود شخص می تواند با راه اندازی کسب و کار، نیاز خود و خانواده اش را تامین کند و دیگر دلیلی برای مهاجرت به شهر وجود نخواهد داشت.

حسین اسماعیلی فرماندار اردکان نیز در ادامه ضمن تقدیر ازفعالیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان با بیان اینکه نیازسنجی روستایی و شناسایی حرفه های مهارتی مورد نیاز هر روستا از برنامه های نظام مند آموزش فنی و حرفه ای است گفت: این مراکز نقش بسزایی در توسعه زیرساخت های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دارند.
 

منبع:ایرنا






آخرین اخبار آخرین اخبار