Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده مردم یزد و اشکذر خبرداد

نیاز کشور به 4 میلیون مسکن/1200 واحد مسکونی در استان یزد ساخته می شود


نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث شده است تا در عین حالی که 2 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد از آنطرف کشور با کمبود 4 میلیونی خانه مواجه باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در گفتگو با خبرنگار یزدامروز گفت: برای جلوگیری از موضوع سوداگری مسکن و التهاب در قیمت مسکن، بحثی تحت عنوان مالیات بر عواید مسکن یا سرمایه  در کمیسیون اقتصاد مجلس در حال بررسی است که هدف اصلی این طرح تنظیم مالیات برای کسانی است که خرید و فروش مسکن به شغل آن ها تبدیل شده و از این حوزه سودآوری و در مواردی سوداگری دارند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، بااشاره به التهاب قیمت مسکن در یکسال گذشته اظهار داشت: ما باید به سمت تولید مسکن حرکت کنیم بواسطه اینکه 4 میلیون مسکن عقب افتادگی نسبت به نیاز کشور داریم که این نسبت در مناطق مختلف کشور برحسب نیاز تقسیم شده است البته تولید مسکن باید متناسب با نوع تقاضا باشد چراکه آمار کمبود مسکن در حالی مطرح می شود که ما 2 میلیون مسکن خالی در کشور داریم.

وی افزود: عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث شده است تا در عین حالی که 2 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد از آنطرف کشور با کمبود 4 میلیونی خانه مواجه باشد بدین معنا که از یک طرف مسکن موجود در کشور در توان خرید متقضایان نیست و از طرف دیگر توزیع این مسکن در کشور همگون و یکنواخت نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به استان یزد، خاطرنشان کرد: در این جریان بازدید، پیشنهادهایی مطرح شد تحت عنوان اداره ها و نهادهای دولتی موظف به واگذار زمین های مازاد خود به اداره راه شهرسازی برای ساخت مسکن هستند که این امر با اولویت ساخت مسکن برای کارکنان همان نهاد واگذار کننده در دستور کار قرار گرفت..

موسوی از اجرای برنامه ملی ساخت مسکن در سال 98 خبرداد و گفت: طی این طرح، 400 هزار واحد مسکن، شامل 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت فرسوده و 100 هزار واحد درشهرهای با جمعیت کم و روستاها ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده سهمیه استان یزد از 500 واحد به هزار و 200 واحد افزایش یافته است که طی سالجاری در استان یزد ساخته خواهد شد و چون شهر جدیدی در استان یزد نداریم سهمیه برای ساخت در شهرهای جدید نیز نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان داشت: از ادارات ذیربط استان خواسته ایم تا در گام اول نیاز مسکن شهر یزد را بررسی و عدد مشخصی را اعلام کنند تا بر اساس این پایش برای تولید مسکن اقدام شود.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار