Navigation Navigation

محتوا محتوا

بانوی جوان ورزشکار یزدی:

هدف، یکی از شاخصه های مهم، بعد ازانتخاب درست رشته ورزشی است/پیشرفت های خودم را مدیون پدر ومادر هستم


بانوی جوان ورزشکار یزدی گفت: از مسئولین استان و علی الخصوص مسئولین ورزش استان می خواهم از ورزشکاران یزدی حمایت بیشتر داشته باشند چرا که ورزشکاران با داشتن هم تیمی هایی از شهر و دیارخود انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

ولادت حضرت معصومه (س) را روز دختر نامیده اند و درتکریم دختران همین بس که پیام آورمهربانی می فرمایند : دختران رحمت الهی هستند.

 به بهانه روز دختر و به منظورتکریم دختران دیاردارالعباده که  نجابت و وفاداری و ایمان آنان شهرتی ملی دارد به سراغ «یگانه غریب گشته»یکی از دختران ورزشکارموفق دیارمان  رفتیم تا دقایقی را با وی به گفتگو بنشینیم

گفتگوی اختصاصی یزد امـــــــــروز؛با بانوی ورزشکار و افتخار آفرین یزدی، را از دست ندهید؛

 

به عنوان اولین سوال بفرمائید فعالیت ورزشی خود را از چه سنی آغاز کردید؟

بنده فعالیت ورزشی خودم را از سن 7 سالگی در رشته جودو آغاز کردم و سپس در رشته های کبدی و کشتی آلیش هم  فعالیت داشته ام  و هم اکنون بیشتر فعالیتم مربوط به رشته کشتی آلیش زنان است.

از عناوین کسب شده خود در این رشته ها بفرمائید؟

با توجه به اینکه رشته اصلی من در ورزش، جوده بوده درالمپیادهای مختلف کشوری رتبه های خوبی  را به دست آورم وحاصل آن مدال حای رنگارنگ در مسابقات در سطح کشوری بوده است  ولی درزمینه ورزش کبدی هم درصورتی که  چندان جدی به آن نپرداخته ام اما عناوین برتری در لیگ منطقه ای این رشته کسب کرده ام.

اخیراً شما در مسابقات آسیایی «کشتی آلیش»رتبه دوم رابه دست آوردید درخصوص سطح مسابقات توضیحاتی بفرمائید؟

رشته کشتی آلیش همان کشتی با کمربند بوده  و با اینکه مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود اما بنده با توکل به خدا و به واسطه تلاش و تمرین زیاد و با توجه به اینکه چندی قبل از مسابقات در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده بودم توانسته ام در این مسابقات نیز نائب قهرمان شوم.

 

رمز موفقیت شما چیست؟

عنایت خداوند متعال،علاقه و پشت کار،حمایت بسیار خوب خانواده و مربی ورزشی ام.

 

 پدر و مادر چگونه درحمایت از شما ایفای نقش کردند؟

پدربنده یکی ازمربیان پیشکسوت استان در زمینه فوتبال هستند واین موضوع در ورزش دوستی و ورزشکاری من تاثیری زیادی داشته است وحقیقتاً پیشرفت های خودم را مدیون پدر دلسوز ومادر فداکارم می دانم.

 

به عنوان یک دخترجوان موفق چه توصیه ای به دختران جوان دارید؟

هدف، یکی از شاخصه های مهم، بعد ازانتخاب درست مسیر است به طور مثال اگر شخصی قصد موفقیت در رشته های ورزشی را دارد اول از همه باید به رشته ورزشی مدنظر،علاقه داشته و سپس هدف خودش را برای کسب موفقیت مشخص و با تلاش و پشتکار سعی کند تا به اهداف خود برسد و در تمام شرایط زندگی، خدای متعال را پشتیبان اصلی خود دانسته وبه احکام الهی احترام گذاشته و امید به آینده را هرگز از دست ندهد.

 

 

حمایت مسئولین از شما چگونه بوده است؟

 باید از فدراسیون تشکر کرد چراکه  در مسابقات و اردوها، فدراسیون کشتی ایران به نحو احسنت از من و ورزشکاران دیگر حمایت کرده است و امیدواریم مسئولین استان هم مثل همیشه، پشتیبان ورزش یزد باشند.

چه انتظاری از مسئولین دارید؟ 

از مسئولین استان و علی الخصوص مسئولین ورزش استان می خواهم  از ورزشکاران یزدی حمایت بیشتر داشته باشند  چرا که ورزشکاران با داشتن هم تیمی هایی از شهر و دیارخود انگیزه بیشتری  پیدا می کنند.

 

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

از پدر و مادر و مربی گرامی خودم تشکر فراوان دارم چراکه اگر حمایت های بی دریغ آن ها به من نبود چه بسا به این جایگاه نمی رسیدم و از مردم استان دارالعباده نیز می خواهم برای موفقیت من در مسابقات جهانی که حدود دو ماه دیگر و در یکی ازکشورهای لهستان یا چین برگزار می شود دعا کنند. 

 


 

 

 

 

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار