Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

هدف از تشکیل حلقه های صالحین تربیت جوان مومن انقلابی است


امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: از سازوکارهای بسیار مهم تشکیل حلقه های صالحین آماده به کار بودن و تقویت روحیه انقلابی در جامعه است.

به گزارش یزدامروز، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی سه شنبه شب در همایش ارکان شجره طیبه صالحین در یزد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حلقه های صالحین بسیج گفت: شجره طیبه صالحین نشستن در کنار یکدیگر و از ارزش های انقلاب، اسلام، شهدا و دستاوردهای ملت بزرگ ایران در 40 سال گذشته در راستای بصیرت افزایی و روحیه انقلابی در جمع حلقه های صالحین است.

وی با بیان این که جمع حلقه های صالحین یک جمع کاری محسوب می شود ادامه داد: حلقه های صالحین جمعی است برای رشد بینش دینی و بصیرت افزایی و در نهایت تلاشی برای تعمیق بخشیدن به ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی در جامعه است.

مدرسی با تشکر از دست‌اندرکاران حلقه های صالحین اذعان داشت: امیدورایم این اجتماع و حرکت نو یک شتاب دیگر و بهتری برای حلقه های صالحین باشد و بتوان از این حرکت که رهبری نیز نسبت به آن حساسیت و تاکید فراوانی دارند با یک شتاب بهتر و حرکت عالی‌تر ادامه یابد.

وی در خصوص هدف تشکیل حلقه های صالحین گفت: هدف از تشکیل حلقه های صالحین تربیت جوانان مومن، انقلابی و پا به کار است که با توجه به این چهار عنصر اساسی در حلقه های صالحین می توان جوان مومن را شناخت و با توجه به این که  می دانیم چه کسی انقلابی هست باید پا به کار بودن را نیز تشخیص دهیم که اگر این چهار عنصر در کنار یکدیگر باهم تلفیق  شوند؛ ماندگاری انقلاب تضمین خواهد شد.

مدرسی با اشاره به دوران دفاع مقدس اذعان داشت: در زمان دوران دفاع مقدس مردم خودجوش و آتش به اختیار همراه با یک ساماندهی در میدان بودند به این صورت که فردی در هر شهر، کوچه و محله محور ساماندهی آفرادی را که دوستدار حضور در جبهه های نبرد بودند را انجام می داد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی برای مقابله با دشمن افزود: امروز هم اگر بخواهیم در این جنگ همه جانبه که دشمن تا عمق خانه ها، افراد را مورد هدف قرار داده است موفق شد حتما به ساماندهی نیاز است که اکنون تعلیم و تربیت سپاه پاسداران مسئولیت این ساماندهی را بر عهده دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: حلقه های صالحین درصدد پیوند چهار رکن اساسی جامعه است که عبارتند از مدرسه با خانواده، خانواده با مسجد و مسجد با روحانیت که از این موضوع از اهداف و کارکردهای ساماندهی حلقه های صالحین است و امیدوارم بتوان در این عرصه موفق شویم.

مدرسی اظهار داشت: امروزه دشمن نه تنها جوان ما را مورد هدف قرار داده بلکه ایمان مردم، روحیه انقلابی و آرمان‌های این ملت را مورد هدف و حمله خود قرار داده است از این رو بسیجیان باید در این عرصه پا به کار و آتش به اختیار باشند و هر جا انقلاب به حضور آن ها نیاز داشت حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به ضرورت حضور فعال و موثر بسیجیان برای مقابله با دشمن اذعان داشت: باید با یکدیگر متحد شد و با رعایت معیارهای تشکیلات اسلامی یک بار دیگر با حرکتی نو و کوبنده‌تر حلقه های صالحین را تشکیل داد چرا که اگر بخواهیم این انقلاب ارزشمند استمرار داشته باشدباید همان گونه که دشمن  تمام موجودیت ما را مورد هدف قرار داده ما هم تمام موجودیت دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار