Navigation Navigation

محتوا محتوا

خطیب جمعه شاهدیه یزد:

هدف از طرح آشتی ملی؛مخدوش کردن نهادهای قانونی و انقلابی/برخی مسئولان اعتقادی به نگاه درون زا ندارند


امام جمعه شاهدیه با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی اذعان داشت: هدف از طرح آشتی ملی توسط برخی افراد، مخدوش کردن نهادهای قانونی و انقلابی و تبرئه کسانی است که در فتنه 88 به ملت و کشور خیانت کردند.

امام‌جمعه شاهدیه یزد در مصاحبه با یزد امروز؛ با اشاره به این مطلب که ازنظر آمریکائی‌ها شرایط کشور تا انتخابات 96 باید شرایطی ناامن ازنظر روحی برای جامعه باشد اظهار داشت: خانم کلینتون وزیر سابق امور خارجه امریکا در کتاب خود می‌نویسد ما از حوادث (فتنه) سال 88 ایران یک درس بزرگ آموختیم و آن اینکه باید نیروهایی را در داخل کشورها برای خود تربیت کنیم تا در مواقع ضروری اهداف ما را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: به اذعان این خانم آمریکائی‌ها 5 هزار نفر را برای نفوذ در کشورها آمورش داده‌اند و قطعاً این تعداد، افراد داخل همان کشورها و از شخصیت‌های رده‌بالا هستند که منافع آن‌ها به منافع آمریکائی‌ها گره‌خورده است.

بشکانی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی اذعان داشت: هدف از طرح آشتی ملی توسط برخی افراد، مخدوش کردن نهادهای قانونی و انقلابی و تبرئه کسانی است که در فتنه 88 به ملت و کشور خیانت کردند.

خطیب جمعه شاهدیه با یادآوری این فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه اگر دشمن از ما تعریف کند باید ببینیم مشکل ما کجا بوده است ابراز داشت: حمایت رئیس‌جمهور جدید امریکا از فتنه گران نشان از سیاست‌های خصمانه امریکا علیه کشوراست چرا که  اگر آقای ترامپ به دنبال حقوق بشر است چرا حقوق 80 میلیونی ایرانی را فراموش کرده و به دنبال حقوق عده‌ای خاص افتاده است؟

کارشناس مسائل سیاسی در استان وظیفه مسئولان در قبال ملت را رفع مشکلات آنان برشمرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل کشور عدم شناسایی استعدادها و توانمندی‌های درونی کشور است.

بشکانی تأکید کرد: تا زمانی که باوجود پتانسیل‌های بالای موجود در کشور به دنبال شناسایی استعدادها، نقاط ضعف و انسداد راه‌های نفوذ نباشیم مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند بود.

خطیب جمعه شاهدیه نگاه برخی مسئولان به بیرون و عدم اعتقاد به درون را از نقاط ضعف مدیریتی کشور دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند اما متأسفانه در روزهای پایانی سال مشاهده می‌کنیم که دولت حتی درزمینهٔ شناخت واقعی ظرفیت‌ها و اعلام آن‌ها اقدامی صورت نداده است چراکه برنامه‌ریزی در اقتصاد مقاومتی باید از پایین به بالا باشد و ابتدا ظرفیت‌های هر استان و شهرستان شناسایی و در مرحله بعد برای این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

بشکانی بزرگ‌ترین سرمایه در اقتصاد مقاومتی را نیروی کار معرفی کرد و اظهار داشت: اگر دولتمردان منابع مالی را بر روی نیروی انسانی، تولید و پژوهش سرمایه‌گذاری کرده بودند امروز کشور به این حال‌وروز گرفتار نبود.

وی در پایان از مسئولان خواست نگاه خود را به درون و ظرفیت‌های درونی کشور تغیر دهند و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.

 






آخرین اخبار آخرین اخبار