Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

پرورش گوزن از چهار سال پیش در مهریز آغاز شده است/فروش نسخه‌ای گوشت گوزن کیلویی 150هزار تومان


معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پرورش گوزن در استان خبر داد و گفت: پرورش گوزن از حدود چهار سال پیش در شهرستان مهریز زیر نظر سازمان محیط زیست استان آغاز شده است.

به گزارش یزدامروز؛ معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از پرورش گوزن در استان خبر داد و گفت: پرورش گوزن از حدود چهار سال پیش در شهرستان مهریز زیر نظر سازمان محیط زیست استان آغاز شده است.

نادر سلیم اظهار داشت: در حال حاضر تعداد گوزن ها به 45 راس رسیده است. با توجه به شرایط آب و هوایی استان مناطقی که دارای آب و هوای خنک هستند برای پرورش و تکثیر گوزن ها مناسب تر است.

وی در خصوص فروش گوشت گوزن در استان گفت: فروش این گوشت درحال حاضر بصورت بسیار اندک و کاملا نسخه‌ای است و تنها درمحل پرورش با قیمت هرکیلو150هزارتومان به فروش می رسد. به طوری کلی پرورش گوزن ها در استان بیشتر جنبه گردشگری دارد.

سلیم اظهار داشت: با توجه به هزینه ها و درشرایط فعلی این فعالیت هنوز به حدی نرسیده که بتوان برای آن توجیه اقتصادی تعریف کرد اما پرورش گوزن این ظرفیت را دارد که در استان توسعه یافته و زمینه اشتغالزایی بیشتری را ایجاد کند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار