Navigation Navigation

محتوا محتوا

در همایش تازه های پزشکی فوتبال در یزد عنوان شد

پزشکان درعرصه ورزش پیشگام باشند/یزد می تواند الگوی ارتباط هیئت فوتبال و دانشگاه علوم پزشکی باشد


اولین همایش تازه‌های پزشکی در فوتبال صبح امروز با حضور مسئولان هیئت فوتبال استان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدبرگزارشد.

 به گزارش خبرنگاریزدامروز؛اولین همایش تازه‌های پزشکی در فوتبال صبح امروز با حضور مسئولان هیئت فوتبال استان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدبرگزارشد.

پزشکان درعرصه ورزش پیشگام باشند

در این همایش ابتدا رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال استان یزد ضمن خوش‌آمد گوئی به حاضران هدف از برگزاری این همایش را آشنایی جامعه پزشکی با جدیدترین روش‌های پیشگیرانه آسیب‌های ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه حضور پزشکان در کادر تیم‌های ورزشی به‌ویژه فوتبال از اهمیتی خاصی برخوردار است و به همین دلیل ضرورت آموزش جدیدترین دستاوردهای پزشکی در حوزه ورزش احساس می‌شود

حبوباتی افزود: یکی از وظایف کمیته پزشکی هیئت فوتبال برگزاری جلسات آموزشی، سمینارهای فوریت‌های پزشکی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی هم در یزد گفت: استفاده از این کلینیک برای تمامی ورزشکاران آزاد است و پزشکان نیز به‌عنوان سفیران سلامت باید در عرصه ورزش پیشگام باشند.

رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال یزد نظارت بر استفاده ورزشکاران از داروها و مکمل‌ها، انجام معاینات و آزمایش‌های مختلف و انجام مشاوره‌های ورزشی را از مهم‌ترین فعالیت‌های کلینیک تخصصی پزشکی، ورزشی عنوان کرد.

فعالیت 4 هزار نفر از پزشکان و خانواده های آنان در عرصه های ورزشی

ساده رئیس تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز از فعالیت‌های ورزشی 4 هزارنفر از پزشکان و خانواده‌های آنان در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پایین بودن میزان تحرک در مردم یزد برای ترویج فرهنگ ورزش در جامعه ابتدا باید پزشکان پیش‌قدم شوند و مردم را برای ورزش کردن ترغیب کنند.

وی برگزاری این همایش در استان یزد را فرصتی مغتنم برای جامعه پزشکی استان دانست و گفت: برگزاری همایش‌های آموزشی درزمینهٔ پزشکی ورزشی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی ورزشکاران مفید و ارزشمند است.

یزد سومین استان دارای کلینیک پزشکی- ورزشی

عبدالرضا دستا رئیس هیئت فوتبال استان یزد هم بابیان اینکه استان یزد سومین استان کشور است که در آن کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: با افتتاح این کلینیک توجه ویژه‌تری به مقوله ایمنی و سلامت فوتبالیست‌ها خواهد شد و سلامت آنان را ارتقا خواهد داد.

یزد می تواند الگوی ارتباط هیئت فوتبال و دانشگاه علوم پزشکی باشد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم در سخنانی دوپینگ را به معنی ضرر رساندن ورزشکار به بدنش دانست و ابراز داشت: ورزشکاران باید به‌شدت از استفاده از موادی که به بدن آن‌ها ضرر میزند پرهیز کنند و مبارزه با دوپینگ در فوتبال نیز برای جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران صورت می‌گیرد.

سیف برقی بابیان اینکه امروزه نحوه دوپینگ تغییر کرده گفت: برخی ورزشکاران بدون علم به اینکه مکملی که مصرف می‌کنند حاوی ماده دوپینگ است اقدام به این کارکرده و برای خود مشکلاتی را به وجود می‌آورند و این وظیفه ما پزشکان است که در این زمینه مشاوره‌های درستی به ورزشکاران ارائه دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: ارتباط خوبی در استان یزد بین دانشگاه علوم پزشکی و هیئت فوتبال وجود دارد و این ارتباط می‌تواند یزد را به الگویی در این زمینه تبدیل کند.

گفتنی است اولین همایش تازه های پزشکی- ورزشی در یزد به همت هیئت فوتبال یزد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره ورزش و جوانان استان یزد در دو نوبت صبح و عصر درحال برگزاری است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار