Navigation Navigation

محتوا محتوا


پیامدهای شیوع کرونا بر کودکان را چطور مدیریت کنیم؟


عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: فرزندان ما بسیاری از مهارت های زندگی را در مدرسه فرا می گیرند فلذا تعطیلی مدارس می تواند مشکلات جدی به دنبال داشته باشد.

به گزارش یزدامروز؛ سمانه اسعدی در کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد با تشریح تاثیرات ناشی از شیوع کرونا و تبعات آن بر کودکان گفت: هرچند پروسه های روانی در دراز مدت خود را نشان می دهند اما در حال حاضر نیز می توان موارد بسیاری از تاثیر روانی پیامدهای شیوع کرونا بر کودکان را مشاهده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد اظهار کرد: تعطیلی مدارس تعامل اجتماعی و فرصت رابطه مثبت با سایرکودکان را از آنان گرفته است. فرزندان ما بسیاری از مهارت های اصلی زندگی را در محیط مدرسه فرا می گیرند و به همین دلیل تعطیلی مدارس می تواند مشکلات جدی به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسئولیت هایی که سابق بر این به مدارس واگذار شده بود اکنون بر عهده خانواده ها گذاشته شده است. در عین حال نزدیکی و مراقبت از کودکان نباید به گونه ای باشد که بی اعتمادی را به کودک القا کند چرا که این حس موجب پنهان کاری و ایجاد فاصله بیش تر میان کودکان و والدین می شود.

اسعدی با تاکید بر لزوم پاسخ به سوالات و ابهامات کودکان در موضوعات مختلف بیان داشت: تحمل ابهام برای همه دشوار بوده ولی برای کودکان این مساله پیچیده تر و سخت تر است. انکار کرونا شاید در کوتاه مدت موجب آرامش کاذب برای کودکان شود ولی در طولانی مدت مشکل ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: مسئولان امر باید موجبات بازگشت کودکان به مدارس را فراهم آورند. البته معلمین نیز نباید دانش آموزان را  بیش از گذشته موظف به انجام تکالیف کنند. ضمناً باید فعالیت های جسمانی را به نحوی در شیوه آموزش مجازی گنجاند.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد در پایان گفت: پیامدهای کرونا برکودکان جنبه های مثبتی نظیر کاهش جنبه های تحکمی بر آنان را نیز دارد، هر چند جنبه های منفی بیش تر است.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار