Navigation Navigation

محتوا محتوا

اعتراض شدید امام جمعه اردکان به نحوه انتخاب رییس جدید آموزش و پرورش اردکان:

چرا اصرار بر گزینه‌ای شد که در دفتر نماینده مشغول به خدمت است؟!/حال انسان از اظهار بندگی و چاپلوسی و پادوئی برخی مسئولان به هم می‌خورد


امام‌جمعه اردکان در نامه‌ای سرگشاده نوشت:برای جمع کثیری از مردم، مسئولان و فرهنگیان سؤال است که چرا از میان گزینه‌های مطرح‌شده اصرار بر گزینه‌ای شد که در دفتر نماینده محترم مشغول به خدمت است؟!

به گزارش یزدرسا، امام‌جمعه اردکان در نامه‌ای ضمن تقدیر و تبریک به مدیران آموزش‌وپرورش، علت عدم حضور خود در جلسه تودیع و معارفه را این‌گونه تبیین کرد.

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)، پیرو دعوت‌نامه اداره آموزش‌وپرورش برای حضور در جلسه تودیع و معارفه فرصت را غنیمت شمرده، چند نکته را مختصراً یادآور می‌شوم و تفصیل و در صورت لزوم مصادیقش را برای بعد می‌گذارم.

پیش از آن بر خود فرض  می‌دانم از زحمات شبانه‌روزی مدیر دلسوز و دغدغه مند جناب آقای اشرفیان تشکر و قدردانی نمایم و برای ایشان سلامت و موفقیت در همه مراحل زندگی آرزومندم و ان‌شاءالله خدمات و زحمات و سختی‌های زیادی که ایشان و همکارانشان متحمل شده‌اند مرضی خداوند و ذخیره دنیا و آخرتشان قرار خواهد گرفت.

برای جوان فعال و پرتلاش جناب آقای کارگر نیز آرزوی موفقیت و داشتن کارنامه قابل‌قبول در آموزش‌وپرورش دارم و آماده هرگونه تعامل در امر آموزش‌وپرورش و خدمت به جامعه بزرگ و زحمتکش فرهنگیان می‌باشم. ما هرگونه تعاملی با جناب آقای اشرفیان عزیز داشته‌ایم با آقای کارگر هم ان‌شاءالله خواهیم داشت.

در اعتراض به شیوه انتخاب و نه مدیر انتخابی، در جلسه تکریم و معارفه مدیریت آموزش‌وپرورش حاضر نمی‌شوم و نماینده‌ای هم نمی‌فرستم.

نحوه انتصاب مدیر جدید آموزش‌وپرورش اردکان مصداق بارزی است بر حدیث شریف نبوی (ص) " من عرض نفسه للتهمة فلايلومن من اساء به الظن " هرکس خود را در معرض اتهام قرار دهد نسبت به بدگمانی و سوءظن مردم گلایه نکند؛ زیرا خود مقصر است.

برای جمع کثیری از مردم، مسئولان و فرهنگیان سؤال است که چرا از میان گزینه‌های مطرح‌شده اصرار بر گزینه‌ای شد که در دفتر نماینده محترم مشغول به خدمت است؟!!!

این بدگمانی و پرسش به‌حق و معترضانه عکس‌العمل طبیعی انتخاب این‌چنینی مسئولان است.

اعتراض، این نیست که چرا با امام‌جمعه مشورت نشده که در موارد دیگر هم گاهی نمی‌شود و ما دعوایی نداریم و تعامل هم می‌کنیم. صحبت این است که چرا با مدیران حال و گذشته آموزش‌وپرورش و کسانی که تجربه‌ای دارند؛ همچنین معاونان اداره و برخی مدیران مدارس مهم که دستی بر آب‌وآتش دارند مشورتی صورت نگرفته و تا این اندازه همه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گله‌مندند!؟ چرا تنها به سفارش یا اشارت و رضایت مسئول یا مسئولینی خاص چشم دوخته‌شده است؟!!

نتیجه انتخاب‌های این‌چنینی حاکم شدن روحیه ناامیدی درراه خدمت به مردم و منزوی شدن بعضی مدیران شایسته، لایق و مقاوم است. همچنین کوچ کردن یا رانده شدن برخی مدیران و شایستگان از اردکان به یزد و اشکذر و شهرهای دیگر.

نتیجه دیگر اینکه نوع مدیریت در اردکان به مدیریتی بی‌حال و پر از نفاق و با دورویی و چاپلوسی تبدیل‌شده که در شأن اردکان و اردکانی عزیز و عزتمند نیست. گاهی حال انسان از اظهار بندگی و چاپلوسی و پادوئی برخی مسئولان که ناشی از ترس و گاه به قول خودشان ناچاری و یا برای خودشیرینی و طمع پست و ریاست است به هم می‌خورد.

وقتی فضای ارتباطی مدیران مزورانه و چاپلوسانه شد نتیجه طبیعی‌اش میدان یافتن فرومایگان و بی‌مایگان و منزوی گشتن مسئولان صادق، لایق و فعال خواهد بود که خسارتش بر همگان روشن است.

اردکان عزیز؛ مدیرانی می‌خواهد بنده و مطیع خداوند متعال، قانونمند و شجاع، دل بریده از پست و مقام و اهل کار و تلاش که سلایق سیاسی و جناحی خود را در امور اجرایی و کاری دخالت ندهند.

از مسئول محترم دفتر می‌خواهم نامه مورخ 7 بهمن‌ماه 1397 این‌جانب به مدیرکل محترم آموزش‌وپرورش را هم رسانه‌ای نمایند تا فرهنگیان عزیزی که در این مدت مراجعات اعتراضی مکرر به امام‌جمعه داشتند که حتی برای خودم دغدغه فکری و فشار روحی فراهم آورد، بدانند به دغدغه آن‌ها توجه و در حد امکان پیگیری گردید.

خداوند از همه ما راضی باشد ان‌شاءالله

سید اسماعیل شاکر

امام‌جمعه اردکان

9 بهمن‌ماه 1397






آخرین اخبار آخرین اخبار