Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد مطرح کرد

کودکان یزدی هر روز چاق تر از دیروز


مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: امروز شاهد افزایش روند اضافه‌وزن در کودکان هستیم به‌طوری‌که بر اساس یک آمایش کشوری در سال 91 ، 6 درصد از نوجوانان 14 تا 20 سال یزدی چاق هستند.

به گزارش یزدامروز، مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه رشد چاقی در یزد به‌ویژه در کودکان و نوجوانان نگران‌کننده است گفت: به‌طورکلی اضافه‌وزن و چاقی یکی از اختلالات تغذیه‌ای محسوب می‌شود و ارتباط تنگاتنگی با خیلی از بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع2، بیماری‌های اسکلتی مانند زانودرد و کمردرد و همچنین بیماری‌های امروز مانند سرطان‌ها که بیشتر مربوط به تغذیه می‌شود دارد.

دکتر یوسف نقیایی اظهار کرد: امروز شاهد افزایش روند اضافه‌وزن در کودکان هستیم به‌طوری‌که بر اساس یک آمایش کشوری در سال 91 ، 6 درصد از نوجوانان 14 تا 20 سال یزدی چاق هستند .

وی افزود: رشد قابل‌توجهی در روند چاقی کودکان شاهد هستیم و این خطرناک است زیرا کودکان فاکتور مؤثر بروز چاقی در بزرگسالی هستند و عادات بد غذایی را در سنین بالا حفظ می‌کنند.

دکتر نقیایی اذعان کرد: آموزش کودکان در خصوص تغذیه صحیح و همچنین اصلاح بوفه مدارس و ارائه غذاهای سالم در بوفه‌ها به دانش‌آموزان از توصیه‌ها و راهکارهای خیلی مؤثر در مبارزه با چاقی است.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: بهترین توصیه برای درمان چاقی رژیم غذایی مناسب تحت نظر متخصص تغذیه و تحرک است.

وی تأکید کرد: رژیم حتماً باید زیر نظر متخصص انجام گیرد بخصوص در کودکان که علاوه بر کاهش وزن باید رشد نیز داشته باشند.

دکتر نقیایی خاطر نشان کرد: عمده‌ترین مشکل در درمان چاقی نبود حمایت بیمه‌های عمومی است که ویزیت متخصصین تغذیه جزء بیمه‌های عمومی نیست و هزینه‌های درمان بالا است.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار