Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس سازمان زندان‌ها:

۱۳۰ کیلو انواع مواد مخدر در زندان‌ها کشف شدند/خودروهای حمل زندانی فرسوده هستند


رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در زندانها ۱۳۰کیلو است که کاهش ۱۰کیلو گرمی را نشان می دهد.

به گزارش یزدامروز به نقل از دانشجو، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان های کل کشور در حایشه دیدار رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در خصوص فروش زندان اوین و تبدیل آن به پارک گفت: قرار است کارشناس های ما و کارشناسان شهرداری بررسی کنند تا اولا قیمت زندان اوین مشخص شود و بعد ببینیم که به  شهرداری به چه نحوی می خواهد انچه را که برای انتقال زندان لازم است فراهم کند و به تعهدات خود عمل می کند.

وی افرود: زندان اوین 40 هکتار است و کارشناس باید قیمت را تعیین کند.

رئیس سازمان زندانهای کشور در خصوص آخرین وضعیت احداث ۷ اردوگاه زندانیان گفت: کار احداث این ۷ ارودگاه از سالها قبل آغاز شده و تا 90درصد پیشرفت داشته و برای اتمام 10درصد باقی مانده 200میلیارد تومان اعتبار لازم است اما در بودجه سال 95 بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است . در حال رایزنی با دولت هستیم و قول هایی در این رابطه داده شده که  تا پایان سال 80میلیارد تومان به صورت جداگانه برای احداث 7اردوگاه تخصیص یابد در این صورت بمی توانیم تا پایان سال یک سوم آنها را تکمیل کنیم.

جهانگیر در خصوص دست بندها و پابندهای الکتریکی گفت: نمونه داخلی دست بندها و پابند های الکتریکی بر روی چند نمونه واقعی آزمایش شد که دارای اشکالاتی بود زیرا استفاده از این ابزارها یک تجربه جدید است و افراد مورد آزمایش از اینکه تمام حرکاتشان قابل رصد باشد و با هرحرکتی پابندها تولید صدا کند گله مند بودند به همین دلیل در حال رفع اشکالات هستیم زیرا هزینه نمونه داخلی پابندها نصف هزینه نمونه خارجی آن است.

وی در مورد قرارداد ساخت خودروهای حمل زندانی بایک شرکت خودرو سازی داخلی گفت: متاسفانه این همکاری ادامه پیدا نکرد. خودروهای حمل زندانی فرسوده هستند و برای حفظ امنیت زندانی در هنگام جابجایی باید خودرو ها مناسب سازی شوند  که در این رابطه  نیازمند بودجه هستیم اما امسال در نظر داریم در این رابطه با یکی از شرکت های خودرو سازی داخلی وارد قرارداد شویم.


رئیس سازمان زندانهای کشور  خصوص خرید بادی اسکنر برای زندانها بیان داشت:  به دلیل هزینه بالای بادی اسکنر موفق به تامین بودجه لازم نشدیم و هرحال پیگیری موضوع از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم تا بتوانیم اعتبارات لازم را تامین کنیم زیرا اگر زندانها به این دستگاه ها مجهز شوند می توانیم شاهد زندانهای پاک و استاندار باشیم.

جهانگیر در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان کشفیات مواد مخدر در زندانها گفت: میزان کشفیات مواد مخدر که عمدتا در مبادی ورودی بود 130کیلو از انواع مواد مخدر است که حدود 10کیلو کاهش را نشان می دهد.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار