Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

13 آبان روز توجه مضاعف ملت به توطئه‌های استکبار است


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: روز 13 آبان روز توجه مضاعف مردم به توطئه‌های دشمن و استکبار و دشمن شناسی مردم به بركت حركت انقلابی دانش آموزان ایران اسلامی است.

آیت‌الله سید محمد كاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز با بیان این كه 13 آبان روز تبری از دشمنان انقلاب و مبارزه با استكبار است،  اظهار داشت: این روز یادآور سه حادثه مهم تاریخی، سالروز تبعید امام به تركیه در سال 43، شهادت دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 است؛ كه هر سه این حادثه ها در رابطه با جنایت های امریكا است.

وی با اشاره به جنایت های متعدد آمریكا علیه ملت ایران گفت: ما وقایع تبعید امام(ره) هم چنین شهادت جمعی از دانش آموزان را به د ست رژیم شاه از جنایت‌های امریکا و تسخیر لانه جاسوسی امریکا تسخیر مركز توطئه استکبار جهانی می‌دانیم و لذا در 13 آبان ماه مردم ایران یك صدا و یك ندا بر علیه استكبار جهانی خصوصا آمریكای جنایتكار فریادهایشان را فرود می آوردند.

امام جمعه بخش مركزی یزد با بیان اینکه تبری در دین یک اصل اساسی است، ادامه داد: قرآن به ما تبری از دشمنان را آموزش داده و اهل بیت نیز كسانی را كه تبری از دشمن داشتند تشویق می كردند روایت شده از امام صادق(ع) كه شخصی دو پیراهن دوخته بود یكی از پیراهن‌ها را با هر كوكی یك درود بر پیغمبر و ال او فرستاده و لباس دیگری را با هر كوكی یك لعن بر دشمنان اسلام، دین و قرآن فرستاده است و از امام صادق(ع) سوال شد که كدام یك را می‌پسندید، امام لباسی را كه با لعن دوخته شده بود را پسندید و این جایگاه برائت و تبری از دشمنان را  روشن می‌كند. 

وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم باید توجه به معنویت و خدای متعال داشته و نسبت به توطئه‌های دشمن شناخت کافی داشته باشیم و روز 13 آبان روز توجه مضاعف مردم به توطئه‌های دشمن و استکبار و دشمن شناسی مردم به بركت حركت انقلابی دانش آموزان ایران اسلامی است.

مدرسی با بیان اینکه آمریكایی‌ها تاکنون ثابت كردند كه به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، عنوان کرد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی كاملا روشن شد در هیچ كجا امریكایی‌ها قابل اعتماد نیستند هر كدام از دولت‌های آن‌ها با هر گرایشی روی كار آمده و هر دولتی از ما كه با هر گرایشی روی كار آمده امریکایی‌ها پیوسته با ملت و دولت ایران قصد مكاری وحیله گری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: گرچه استکبار سرش به سنگ خورده و امروز دوران افول امریکا اغاز شده اما آن چه كه مخصوصا در جریان برجام ثابت کرده و دیدیم این است كه  با همه توجه‌ای كه بعضی از سیاست مداران ما نسبت به امریکایی‌ها داشتند آنها هم از پشت و هم از روبرو خنجر زدند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: برای همه ما فرمایشات رهبری به اثبات رسید كه هزینه سازش به مراتب بیشتر از هزینه چالش است. ما بیشتر از این كه هزینه چالش دادیم هزینه سازش را می‌دهیم و هنوز هم باید این هزینه سازش را بدهیم و لذا باید سعی كنیم برجام دیگری بر ما تحمیل نشود و اعتماد بیشتری به دشمن نداشته باشیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار