Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر کل ثبت احوال استان یزد:

170 هزار نفر یزدی کارت ملی هوشمند ندارند


مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: تاکنون 170 هزار نفر از مردم این استان برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی خود هیچ اقدامی نکرده اند.

محمدعلی مکرمی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز، با اشاره به پایان اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم از اول خردادماه و عدم ارائه خدمات به دارندگان این کارت ها بیان داشت: پس از دو مرحله که اعتبار کارتهای قدیم تمدید شد از فروردین سال ۹۸ تمامی کارت‌های نمونه قدیم از درجه اعتبار ساقط شدند و از اول خردادماه نیز کسانی که برای کارت هوشمند ملی خود هیچ اقدامی نکرده اند، نمی توانند از خدمات الکترونیکی دستگاه ها و بانکها بهره مند شوند.
 
وی به این افراد توصیه کرد: با مراجعه به سایت www.ncr.ir مراحل درخواست خود را به انجام رسانده و سپس با همراه داشتن شناسنامه و کدپستی محل سکونتشان ، به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.
 
مدیر کل ثبت احوال استان یزد افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده و از امروز اجرایی خواهد شد افرادی که قبض رسید ثبت نام کارت هوشمند خود را همراه داشته باشند می‌توانند با همان رسید از دستگاه‌های مختلف خدمات بگیرند و این رسید تا زمان دریافت کارت هوشمند ملی اعتبار دارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: کسانی که پیش از این برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده و رسید آنها مفقود شده، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی، بدون پرداخت وجه، کد رهگیری دریافت کنند.
 
مکرمی در پایان با بیان اینکه 830 هزار نفر در استان یزد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند، گفت: تا کنون 660 هزار نفر برای درخواست یا دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده و 170 هزار نفر هنوز هیچ اقدامی نکرده اند.
 
انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار