Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد:

22 موکب مجوزدار در مسیر کربلا فعالیت می کنند/یزدی ها در اربعین امسال پذیرای روزانه قریب به 30 هزار زائر هستند


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: تاکنون مجوز 20 موکب در استان یزد صادر شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم با توجه به استقبال مردم به 22 موکب برسد.

به گزارش یزدامروز، محمدرضا جعفری خرمی رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان یزد در سفرش به ابرکوه گفت: تاکنون مجوز 20 موکب از این استان به مناسبت بزرگداشت اربعین حسینی در عراق صادر شد، پیش بینی می شود که تعداد با توجه به استقبال مردم به 22 موکب برسد.

خرمی افزود: سال گذشته های برپایی موکب ها توافقی و بدون مجوز رسمی بود، امسال موکب ها مدیریت و دارای شناسنامه رسمی خواهند شد.

وی با بیان اینکه 10 روز قبل تا پنج روز بعد از اربعین خدمات رسانی می شود افزود: در هر وعده از 30 هزار زائر در پیاده روی اربعین پذیرایی می شود که این تعداد مربوط به زایران در کربلا، کاظمین و مرز چزابه است.

رییس ستاد عتبات عالیات استان در ادامه با بیان اینکه مردم سال گذشته 20 میلیارد ریال برای تامین غذا و اسکان زایران اهدا کردند، یادآور شد: برای جمع آوری کمک های مردمی حساب شماره 104047070007 نزد بانک ملی شعبه بازار یزد در نظر گرفته شد.

وی همچنین از مشارکت دانشجویان بسیجی در همکاری با موکب ‌ها خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از هزار دانشجو با عنوان « جای پای یار» نظافت بخشی از مسیر پیاده روی زایران از نجف به کربلا انجام دهند.

به گزارش ایرنا، این مسئول با بیان اینکه هرسال فرهنگ پیاده روی در اربعین حسینی در بین جوانان پر رنگ تر می شود، ادامه داد: این حرکت نماد اقتدار، عظمت انقلاب و وحدت شعیه در جهان اسلام است. 

انتهای پیام /ح






آخرین اخبار آخرین اخبار