Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

«تولید درست و قانونی» مالیات بر ارزش افزوده‌ ای به دنبال ندارد


مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: تولیدکننده در مراحل مختلف تولید بخشی از مالیات ارزش افزوده را می‌دهد و بعد در مراحل بعد آن را پس می‌گیرد.

به گزارش یزدامروز؛ منوچهر اسدی با اشاره به شعار سال 98 و ضرورت رونق تولید برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور گفت: تولیدکننده نباید مالیات بر ارزش افزوده بدهد چراکه در اصل مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرف است و مصرف‌کننده این مالیات را پرداخت می‌کند.

وی افزود: به عنوان مثال من که کفش را می‌خرم و مصرف می‌کنم مالیات بر ارزش افزوده آن را هم پرداخت می‌کنم و تولیدکننده از این بابت چیزی نمی‌پردازد.

***هیچ تولیدکننده‌ای مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌کند

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه هیچ تولیدکننده‌ای مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌کند، اظهار داشت: تولیدکننده در مراحل مختلف تولید بخشی از مالیات ارزش افزوده را می‌دهد و بعد در مراحل بعد آن را پس می‌گیرد.

اسدی ادامه داد: اگر مثلا یک جنس برای تولید ده مرحله داشته باشد در هر مرحله تولیدکننده مثلا پارچه را از کارخانه پارچه‌بافی می‌خرد، وقتی پارچه را می‌خرد بخشی از ارزش افزوده را  پرداخت می‌کند و وقتی پارچه را به کت و شلوار تبدیل کرد و به مشتری فروخت دوباره ارزش افزوده را از مشتری می‌گیرد و وقتی به اداره مالیات پرداخت می‌کند میزان پرداختی خودش را کم می‌کند بنابراین هیچ تولیدکننده‌ای تحت هیچ عنوانی نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.

***فاکتورهای صوری؛‌ تولیدکننده را مجبور به پرداخت ارزش افزوده می کند

وی اضافه کرد: آنچه باعث می‌شود که بخشی از ارزش افزوده به آن‌ها منتقل شود که پرداخت کنند به خاطر این است که فاکتورهای اشتباه می‌گیرند و یا از فاکتورهای صوری استفاده می‌کنند و اعتبارات‌شان قابل فبول نیست و در نهایت بخشی را مجبور می شوند بپردازند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تأکید کرد: اگر همه چیز درست و بر مبنا و روال قانونی خودش باشد هیچ تولیدکننده‌ای هیچ مالیات ارزش افزوده‌ای نخواهد پرداخت.

اسدی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان واسطه کسر و پرداخت و در واقع واسطه دریافت هستند که باید از خریدارشان ارزش افزوده را بگیرند و به اداره مالیات پرداخت کنند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار