Navigation Navigation

محتوا محتوا

فرمانده انتظامی استان یزد:

«عذر شرعي»مجوز تظاهر به روزه خواري در ملاءعام نیست


فرمانده انتظامی استان یزد تاکید کرد: روزه خواري در معابر و اماکن عمومي از نظر شرعي حرام و از نظر قانوني از مصاديق جرايم مشهود و قابل تعقيب است و بايد تاکيد کرد که عذر شرعي مانند بيماري و مسافرت مجوزي براي تظاهر به روزه خواري در ملا ء عام محسوب نمي شود.

به گزارش یزد امـــــروز؛ ،در ماه مبارک رمضان و ماه ضيافت الله، مردم خوب ما آماده مي شوند تا ادب حضور در ميهماني پروردگار را سرمايه خوشبختي دنيا و آخرت خود سازند وخودسازي عاشقانه در اين ماه بر همه ابعاد زندگي تاثير گذار است و بي ترديد امسال نيز همانند سالهاي گذشته انبوه مردم عزيز ما از اين فرصت بي نظير کمال استفاده را خواهند برد .

 

فرماندهي انتظامي استان يزد ضمن تبريک فرا رسيدن اين ماه بزرگ بر اساس وظايف ديني و قانوني يادآوري نکات زير را ضروري مي داند:


1- روزه خواري در معابر و اماکن عمومي از نظر شرعي حرام و از نظر قانوني از مصاديق جرايم مشهود و قابل تعقيب است و بايد تاکيد کرد که عذر شرعي مانند بيماري و مسافرت مجوزي براي تظاهر به روزه خواري محسوب نمي شود .


2- متصديان واحد هاي صنفي و يا هر واحد ديگري که ناچار به ارايه خدمت در طول روز هستند ملزم به اخذ مجوز قانوني از مبادي ذيربط مي باشند و همچنين موظف هستند ضمن رعايت نکته اول مانع هتک حرمت احکام الهي توسط مراجعان گردند.


3- پيش از هميشه بايد مراقب رعايت عفاف و حجاب ، مهرباني و کمک به ضعيفان و ديگر وظايف انساني بود و انتظار مي رود از مزاحمت هاي صوتي به ويژه در ساعات استراحت که موجب آزردگي خاطر هموطنان مي شود ، اجتناب گردد.


4- در اين ماه بزرگ، ليالي قدر ، از هتک حرمت و قداست مضاعفي برخوردارند و به همين جهت بايد از بزرگزاري مجالس مغاير با شئونات اين شبها خود داري گردد.


5 - پليس مانند هميشه تلاش مي کند با ارايه خدمات هرچه بيشتر و بهتر و خصوصا تسهيل عبور و مرور در خدمت شهروندان محترم باشد و البته در اين راستا به همياري و کمک هموطنان اميدوار است.


6 - از همه مردم مومن درخواست مي شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را بلافاصله به پليس 110 اطلاع دهند. همچنين شماره تلفن 197 آماده دريافت هرگونه انتقاد و پيشنهاد خواهد بود.

 

 پايگاه خبري پليس/






آخرین اخبار آخرین اخبار