Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدرس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یزد:

«نهج‌البلاغه» با جهل و خشک مغزی مبارزه می‌کند


مدرس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یزد گفت: این کتاب پرتویی از قرآن است که با جهل و خشک مغزی مبارزه می‌کند و پاسخگوی همه نیازهای فکری، روحی و حتی سیاسی انسان است.

به گزارش یزدامروز، احمد محتشمی پژوهشگر نهج‌البلاغه در گفتگو با خبرنگار یزدندا بابیان‌اینکه نهج‌البلاغه بعد ازقرآن کریم سرمایه‌ای ارزشمند  و میراث گرانقدر فرهنگ اسلامی است و مجموعه کاملی از هدایت فردی و اجتماعی انسان را در بر دارد گفت: نهج‌البلاغه منشور انسان‌سازی است که انسان را از ملک تا ملکوت اعلا در افق تعالی بخش هدایت می‌کند.

مدرس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یزد اظهار کرد: این کتاب پرتویی از قرآن است که با جهل و خشک مغزی مبارزه می‌کند و پاسخگوی همه نیازهای فکری، روحی و حتی سیاسی انسان است.

وی بابیان اینکه نهج‌البلاغه نازله روح امام علی(ع) و نشان دهنده تعالی روحی ایشان است اذعان کرد: ابن‌ابی‌الحدید در شرح نهج البلاغه می‌گوید: نمی‌دانم معجزه رسول خدا را بزرگتر بدانم یا تربیت حضرت علی(ع) را.

محتشمی افزود: برای فراگیری نهج‌البلاغه باید با آن انس گرفته و حداقل روزانه 1 تا 2 صفحه از این کتاب ارزشمند را خواند، تا بتوان آن را فراگرفت زیرا برای نزدیک شدن به روح نهج‌البلاغه پژوهش و تلاش نیاز است و باید برای فراگیری آن مداومت داشت زیرا ابن ابی الحدید می‌گوید : هزار بار نهج البلاغه را خواندم و هر بار چیز جدیدی از آن فهمیدم.

پژوهشگر و مدرس نهج‌البلاغه عنوان کرد: برای شناخت شخصیت بزرگوار حضرت علی (ع) یا باید با ایشان مستقیم در تماس بود و ایشان را شناخت که این امر میسر نیست؛ یا باید از طریق آثار به جای مانده شناخت که نهج البلاغه مجموعه‌ی صحبت‌ها، نامه‌‌ها و حکمتهای حضرت است و یا از طریق دوستان و دشمنان ایشان یعنی همان جاذبه و دافعه که حضرت می‌فرماید هرگاه دشمن از شما تعریف کرد آن روز روز عزای شما باشد و این سخن شاخصه بسیار خوبی برای سیاسیون محسوب می شود که ببینیم دوستان آنها چه کسانی هستند و آیا دشمن از آنها تعریف می کند یا خیر.

وی تصریح کرد: نهج البلاغه در عنوان های مختلف منبع‌شناسی، شناخت جایگاه ادبی این میراث، حکومت شناسی و ... می تواند مورد پژوهش و مطالعه قرار گیرد.

انتهای پیام/ک






آخرین اخبار آخرین اخبار